- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

حجت الاسلام آقاتهرانی: فعالان و ساکتین فتنه جایی در لیست اصولگرایان ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرار گیل [1] ، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  ، در پاسخ به سوالی درباره ملاک های جبهه متحد اصولگرایان برای ارائه لیست ها با توجه به اهمیت تشکیلی مجلسی انقلابی و بصیر، گفت:  یکی از شرایط ما در تهران همین انقلابی بودن است و سعی کرده ایم که چند خط قرمز را برای گزینش افراد در لیست ها اعمال کنیم.

وی ادامه داد: مهم ترین شرایط برای انتخاب افراد در لیست ها نبودن آنها در فتنه است و عناصری که در فتنه نقش داشتند یا از ساکتین فتنه بودند را انتخاب نمی کنیم، ولایت مدار بودن افراد شاخصه مهم دیگر است، انقلابی بودن نیاز به تبیین دارد و چندین شاخصه باید در فرد موجود باشد تا بتوانیم او را انقلابی بنامیم و مهم ترین آن ولایتمداری و دغدغه داشتن او برای پیگیری مطالبات رهبری در جامعه است.

مجلس قوی حلال مشکلات دولت و ملت خواهد بود

نماینده مردم تهران درباره وضعیت لیست های متحد اصولگرایان برای نمایندگی مجلس و گمانه زنی ها در این باره، گفت: امیدواریم بهترین ها بتوانند وارد مجلس شوند، چون اگر مجلس قوی باشد می تواند کمک زیادی به دولت و ملت کند.

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان داشت: مجلس ضعیف سودی به حال مملکت ندارد، مجلسی قوی است که بتواند نقدهای با پشتوانه قوی و مستدلی از اوضاع کشور و دولت داشته باشد و همچنین بتواند طرح های و برنامه های خوبی را ارائه دهد، مجلس باید بتواند نظارت خوب و دقیقی بر حسن اجرای قانون و امور مملکت داشته باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ما در این دوره از روز اول در تمام جلسات متحد اصولگرایان شرکت کرده ایم و قول هم داده ایم تا آخر بایستیم، امسال اتحاد اصولگرایان بسیار امیدوارکننده است و ان شاء الله افراد خوب و با صلاحیتی انتخاب می شوند، در تهران الان ما وضعیت خوبی داریم و امیدوارم تجربه خوب تهران به شهرستان ها هم کشیده شود.

ما در شهرستان ها بنای دیکته کردن نداریم و امیدواریم در شهرستان ها خود اصولگرایان به همدلی برسند

وی ابراز داشت: ما مایلیم تا اصولگرایان شهرستان ها هم با هم نشست داشته باشند و واقعاً به یک همدلی و اعتماد برسند تا خودشان بتوانند لیست هایی ارائه کنند تا به مردم در انتخاب اصلح کمک کنند، ما بنای دیکته کردن امور به شهرستان ها را نداریم.

حجت الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری درباره استفاده مردم از لیست ها بسیار برای ما امیدوار کننده و خوشحال کننده بود و ان شاء الله ما مسیر درستی را رفته ایم که حضرت آقا پسندیده اند و بنده بیانات شخص ولی فقیه را حجت را می دانم، ما باید اظهار رضایت یا ناراحتی ایشان را جدی بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته در دوره های گذشته متاسفانه ائتلاف سابقه خوبی نداشته، اما این بار الحمدلله جلسات متحد زیر مجموعه سه فقیه گرانقدر، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی است و فکر می کنم رمز موفقیت این دوره هم همین باشد.

وی تصریح کرد: ما اصولگرایان در جاهایی که وحدت نظر داریم طبق آن عمل می کنیم، اما در نقاط اختلاف نظر هم آن سه فقیه بزرگوار را به عنوان داور و فصل الخطاب پذیرفته ایم و هر چه آنها بگویند بر طبق آن عمل می کنیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی در رابطه با اظهار نظرهای افراد دولتی و ابراز امیدواری آنها برای رفتن برخی جریانات به مجلس، ابراز داشت: خیلی صحیح نیست که دولتی ها به عنوان مجری انتخابات اینچنین صحبت هایی داشته باشند، اما به هر حال آنها هم امیدهایی دارند، ما هم امیدواریم که مجلسی اصولگرا و انقلابی و ولایتمدار داشته باشیم و در اصفهان هم لیست جامع و خوبی شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری رسا [1]

انتهای پیام/ حجت الاسلام آقاتهرانی: فعالان و ساکتین فتنه جایی در لیست اصولگرایان ندارند [2]