- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

لیست “یاران اعتدال” متلاشی شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1] ،  در آستانه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، لیست «یاران اعتدال» به سرلیستی حسن روحانی و با حضور شخصیت‌های مختلف همچون هاشمی رفسنجانی منتشر شده است. انتشار این لیست در حالی است که حامیان هاشمی نیز لیست مشابهی منتشر کرده‌اند که تنها تفاوت آن با لیست اعتدال در سرلیست آن است که به هاشمی اختصاص دارد. نکته قابل توجه در این میان حمایت انگلیس از این لیست است!

در میان اسامی موجود در این لیست، نام آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی به چشم می‌خورد؛ این در حالی است که وی از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کند!

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفت‌وگو با «آرمان کرمان» در خصوص قرار گرفتن نام وی در لیست «یاران اعتدال» مجلس خبرگان رهبری گفت: از من سوالی نکرده‌اند و خودشان گذاشتند.

آیت الله تسخیری هم برائت جست

همچنین روز گذشته آیت‌الله تسخیری نیز طی سخنانی در مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی از این فهرست کذایی اعلام برائت کرد و گفت: من خارج از ایران بودم و بعدا دیدم اسم من در لیست آقای هاشمی هست، با من هیچکس مشورت و صحبت نکرد و دلیلی نیست که ذیل این گروه و آن گروه باشیم. صریحا می‌گویم که اصولگرا هستم و معتقدم که خط صحیح خط اصولگراست و خط دیگران اصلاح‌طلب و یا اعتدال‌گرا خط صحیحی نیست.

آیت الله تسخیری افزود: صحیح نیست که بنده در جلسه‌ای درباره اشخاص نظر بدهم ولی بنده مخالف خیلی از موضع‌گیریهای هاشمی هستم،از جمله موضع‌گیری که بر علیه شورای نگهبان داشت. 

وی درباره طرح انگلیسی حذف برخی نامزدهای خبرگان تصریح کرد: حضرات آیات مصباح و یزدی و جنتی، آیات الهی هستند. معلوم است که اینها عمده جریان اصولگرائی هستند، اینها محافظ دین هستند؛ بی‌بی‌سی و امثال بی‌بی‌سی سعی می‌کنند که اینها نباشند تا پروژه نفوذ را دنبال کنند.

سکوت به معنای رضایت است 

همچنین آیت‌الله هاشم بطحایی عضو لیست هاشمی برای خبرگان گفت: به پسر آقای هاشمی گفتم که چرا گزک دست دشمن می‌دهید، در جلسه دیگری هم با خود آقای هاشمی تند صحبت کردم گفتم شما خودت خودت را خراب کردید. چرا جلوی فائزه را نمی‌گیرید؟

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری که نام وی در لیست هاشمی رفسنجانی آمده است؛ از فهرستی که مورد تایید انگلیس است اعلام برائت کرده و گفت: دشمن یک حمله سیاسی برای تفرقه افکنی انجام داده است؛ و این را به ستاد آقای هاشمی هم اعلام می‌کنم اگر در مورد این حمایت انگلیسی سکوت کنیم، دال بر رضایت است.

وی در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه قم با اشاره به لیست انگلیسی گفت: دشمن یک حمله سیاسی برای تفرقه افکنی انجام داده است؛ این تک خطرناک را باید پاتک بزنیم، و این را به ستاد آقای هاشمی هم اعلام می‌کنم اگر در مورد این حمایت انگلیسی سکوت کنیم، دال بر رضایت است.

وی در این خصوص با اشاره به مخالفت با تکه‌تکه کردن و تفرقه بین ملت گفت: می‌گویم ما همه اصولگراییم بر اصول اسلام و انقلاب؛ دسته‌دسته کردن جریان‌ها و گروه‌ها تلاش دشمن برای تفرقه و تخریب است. دشمن استعمارگر و این انگلیس خبیث از تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده می‌کند و متاسفانه این همه صاحب نظر و ایدئولوگ به این مسئله توجه ندارند؛ نکردند و نمی‌کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های دشمن در مورد جمهوری اسلامی گفت: دشمن یک وقت از سلاح استفاده می‌کند، مثل هشت سال دفاع مقدس، یک بار از زر استفاده می‌کند و یکبار می‌خواهد از این تفکیک و تفرقه استفاده بکند؛ برای ضربه زدن به ملت و الان هم دارد روی چهره‌ها و نیروهایی که نقش سیاسی دارند، نقش اجتماعی دارند، نقش نظام‌بخشی دارند، شخصیت‌کشی کنند. اگر آنها را از بین ببرند، سنگرها همه فتح می‌شود.

آیت الله بطحایی در خصوص لیست‌های انتخاباتی خبرگان فرمودند: من وابسته به هیچ‌کس نیستم و نیازی هم ندارم وابستگی داشته باشم، من سال ۴۷ لیسانس دانشگاه تهران را گرفتم، دکترایم را از دانشگاه قاهره گرفتم، در حوزه سالها است دارم تدریس می‌کنم و همه من را می‌شناسند، دلیلی ندارد و معنا ندارد که من وابسته باشم.

چرا اعلام برائت نمی‌کنید؟

در همین حال آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان نیز در سخنرانی‌های اخیر خود در مسجد علی‌بن‌الحسین و مسجد شهید بهشتی نسبت به دخالت انگلیسی‌ها در انتخابات جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و خواستار هوشیاری همگان شد.

به گزارش رسا وی با اشاره به تلاش انگلیس برای تأثیرگذاری در انتخابات افزود: باید رسما اعلان کرده و محکوم کنند، همچنین کسانی که همان روش را تبلیغ می‌کنند را نیز باید محکوم کرد؛ اگر محکوم نکنند یعنی اینکه حداقل در نبرد حق و باطل ساکت هستند.

وی همچنین در مسجد علی بن الحسین(ع) عنوان کرد: شرم‌آور است که دولت پر سابقه در تزویر و جنایت انگلیس بیاید مردم ایران را هدایت کند که به چه کسی و چگونه رأی بدهند تا چه کسانی وارد مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی نشوند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: عده‌ای هم نشسته‌اند و حرفی نمی‌زنند، باید محکوم کنند و در دهان آنها بزنند و آنها را رسوا کنند تا سبب بیداری بیشتر مردم شود؛ چرا این چنین است که برخی خواب هستند، چرا هیچ حرکتی و هیچ بیانی روشنگرانه و جدی از خودشان نشان نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: چرا برخی در طرح‌هایی که دشمن برای ملت آماده می‌کنند عامل می‌شوند و خلأهای دشمن را پر می‌کنند؛ رسما اعلام کنید، و به دهن انگلیس و بنگاه‌های تبلیغاتی آنان بزنید و از آنها تبری بجویید؛ هرکس صادقانه تبری جست می‌تواند مورد تأیید ملت قرار گیرد و هرکس تبری نجست ملت ایران نباید روی خوشی به او نشان دهد

———————————————————————————————————————————————————————-

منبع: فرهنگ نیوز [1]

انتهای پیام/ لیست “یاران اعتدال” متلاشی شد! [2]