- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جبهه عدالت رسما اعلام موجودیت کرد (2)

 دبیرکل جبهه عدالت با اعلام رسمی شروع فعالیت سیاسی این جبهه در یک نشست خبری، گفت: جبهه عدالت با حضور 24 تشکل اصولگرا تشکیل شده است.  

 محمدمهدی فتحی‌زاده دبیر کل جبهه عدالت، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اعلام موجودیت این جبهه در فضای سیاسی کشور، گفت: جبهه عدالت یک تشکل جدید است که در آن 24 تشکل اصولگرا حضور دارند و 3 محور اساسی را دنبال و پیگیری می‌کند.

 وی اولین اصل جبهه عدالت را تکلیف‌محوری دانست و گفت: جبهه عدالت خود را مکلف می‌داند که از فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبعیت کند.

 این فعال سیاسی همچنین به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دومین اصل برای جبهه عدالت حضور در انتخابات است. ما انتخابات را فریضه‌ای واجب می‌دانیم و معتقدیم تشکل‌های سیاسی باید در انتخابات فعال باشند. براین اساس جبهه عدالت نیز در انتخابات پیش‌رو حضوری فعال و تاثیرگذار خواهد داشت.

 فتحی‌زاده همچنین در خصوص انتخابات آزاد نیز گفت: مقام معظم رهبری به خوبی در اینباره اظهار نظر کرده‌اند و همانطور که معظم‌له تاکید کردند، انتخابات در ایران آزاد بوده و خواهد بود و ما نیز فرمایشات ایشان را قبول داریم. بدون شک انتخابات در ایران آزاد است.

 دبیرکل جبهه عدالت در خصوص سومین اصل این جبهه نیز تصریح کرد: سومین اصلی که برای ما بسیار مهم است، عدالت است. ما بر عدالت تاکید ویژه‌ای داریم. براین اساس در انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها را براساس عدالت بررسی می‌کنیم و هر کاندیدایی که به گفتمان عدالت و عدالت‌خواهی نزدیک باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

 این فعال سیاسی افزود: باید به این سوال اساسی پاسخ داده شود که آیا کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بعد از پیروزی عدالت را برقرار می‌کنند یا خیر.

 فتحی‌زاده با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی بسیار مهم است، افزود: در جامعه فرصت‌های زیادی برای تحقق عدالت اجتماعی وجود دارد که تمامی این فرصت‌ها در  اختیار رئیس جمهور است و بر همین اساس باید به توزیع عادلانه منابع توسط رییس‌جمهور دقت کرد.

 وی همچنین افزود: آیا رئیس‌جمهوی آینده این دغدغه را دارد که مناصب و فرصت‌ها را در  اختیار همگان قرار دهد؟

 وی گفت: ما تمامی این موارد را در جبهه عدالت بررسی می‌کنیم و نتیجه را در  اختیار مردم قرار خواهیم داد.

 فتح‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانید اسامی 24 تشکل عضو جبهه عدالت را اعلام کنید، گفت: انشاءالله ظرف یکی، دو هفته آینده اسامی این 24 تشکل عضو جبهه عدالت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم. اما فعلا نمی‌توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم چرا که هنوز حضور تعدادی از آنها در این جبهه نهایی نشده است. اما آنچه می‌توان گفت آن است که اکثر این تشکل‌ها سابقه خوبی در فضای سیاسی دارند و از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت گرفتند.

 وی با بیان اینکه جبهه عدالت فعالیت سیاسی خود را از نقطه صفر آغاز کرده  است خاطرنشان کرد: ما در انتخابات سال 84 و 88 در قالب گروه 72 نفری از کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات حمایت کردیم، اما برای انتخاب سال 92 تحت عنوان جبهه عدالت آمده‌ایم و فعالیت خود را از نقطه صفر شروع کردیم و تا امروز به هیچ کاندیدایی نرسیده‌ایم، ضمن آنکه نسبت به هیچ کاندیدایی نیز حب و بغض نداریم.

 دبیر کل جبهه عدالت تاکید کرد: تشکل فقط از زاویه عدالت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را بررسی می‌کند و کاندیدای ما حتما از بین اصولگرایان خواهند بود چرا که معتقدیم اصلاح‌طلبان به تکلیف و تقلید اعتقاد ندارند.

 فتحی‌زاده در ادامه با بیان اینکه جبهه عدالت وابسته به هیچ گروهی نیست گفت: ما در بدنه اصولگرایان تعریف می‌شویم، اما تعلق خاطر به هیچ فرد و تشکلی نداریم و معتقدیم دولت کنونی دولتی اصولگراست.

 این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که کاندیدای جبهه عدالت در انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی مشخص خواهد شد، اظهار داشت: فعلا  اساتید دانشگاه که عضو این جبهه نیز هستند، بر روی تعیین انتخاب کاندیدا در حال بحث و بررسی هستند و هر موقع که مشخص شد آن را اعلام خواهیم کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای جبهه عدالت کاندیدای مورد حمایت دولت نیز خواهد بود یا نه؟ اظهار داشت: فعلا نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد. شاید کاندیدای مورد حمایت ما کاندیدای دولت باشد و شاید دولت از کاندیدای دیگری حمایت کند. آنچه می‌توان گفت این است که ما در انتخابات رایست جمهوری سال آینده با تکثر کاندیدا روبرو خواهیم بود.

 فتحی‌زاده با بیان اینکه احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری توانست عدالت را به خوبی تبیین کند، افزود: اما در انتخابات سال 92 شاید نامزد دیگری پیدا شود که بتواند خیلی بهتر از احمدی‌نژاد عدالت را مطرح کند. بنده معتقدم هم اکنون افرادی هستند که می‌توانند بهتر از احمدی‌نژاد موضوع عدالت را مطرح کنند و دغدغه آنها نسبت به عدالت بیشتر از آقای احمدی‌نژاد است.

 دبیر کل جبهه عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جبهه متبوع شما کاندیداتوری قالیباف و یا رضایی را مورد بحث و بررسی خواهد داد، گفت: ما این دو نفر را جزو بزرگان اصولگرا می‌دانیم؛ اما همانطور که گفتم باید آنها نیز مصداق عدالت را مشخص کنند. باید بدانیم که چقدر دغدغه عدالت و عدالت‌طلبی را دارند و چقدر به عدالت اجتماعی بها می‌دهند.

 وی گفت: هم اکنون از افرادی همچون قالیباف، رضایی، حدادعادل و باهنر به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری نام برده می‌شود و این نشان می‌دهد ما در سال آینده با انتخابات جدی روبرو خواهیم شد.

 فتحی‌زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در مجلس نیز موضوع انتخابات ریاست جمهوری مطرح است، به فعالیت دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت پرداخت و گفت: جمعیت ره‌پویان و ایثارگران در مجلس در قالب فراکسیون اصولگرایان به دنبال کاندیداتوری غلامعلی حداد عادل هستند و می‌‌خواهند وی را به عنوان کاندیدا وارد عرصه کنند و فراکسیون رهروان ولایت نیز بر کاندیداتوری لاریجانی تاکید دارند.

 وی گفت: در دولت نیز افرادی همچون مشایی، نیکزاد و الهام نیز نام برده می‌شود و به احتمال زیاد از بین 3 نفر یکی نفر به عنوان کاندیدای دولت معرفی می‌شود.

 این فعال سیاسی با بیان اینکه احزاب و تشکل‌ها باید انتخاب بهتر را به مردم معرفی کنند افزود: از این رو ما در جبهه عدالت به دنبال آن هستیم که به مردم کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشند. البته همانطور که گفتم از زاویه عدالت؛ چرا که نام تشکل ما جبهه عدالت است و معتقدیم تشکل‌های دیگری نیز می‌تواند آغاز به کار کنند. مثلا مثل جبهه توسعه تا از زاویه توسعه کاندیدا را بررسی کند.

 دبیر کل جبهه عدالت در پایان افزود: ما در صددیم کاندیداهایی که به فساد آلوده شده‌اند و می‌خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند را به مردم معرفی کنیم./خبرگزاری تسنیم