- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

دولت برای کسری بودجه 91 متمم ارائه نمی‌کند

 

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری گفت: پیش‌بینی‌های لازم در مورد بودجه سال 91 صورت گرفته و نیازی به ارائه متمم بودجه نیست.

 

 بهروز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پاسخ به این‌که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در منابع بودجه سال جاری آیا دولت برای بودجه امسال متمم ارائه می‌کند؟ تاکید کرد: نیاز نیست که متمم بودجه ارائه دهیم.

 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح‌کرد: پیش‌بینی صورت گرفته کامل است و همکاری به تمام معنا در کشور وجود دارد، لذا ارائه متمم برای بودجه 91 نیاز نیست.

 مرادی با اشاره به این‌ که کسری بودجه موضوع جدید و خارق‌العاده‌ای نیست و همواره به صورت مزمن وجود داشته است، اضافه کرد: این پدیده امسال نیز در بودجه‌ کل کشور وجود خواهد داشت و پیش‌بینی‌های لازم برای هماهنگی دخل و خرج کشور صورت گرفته و در این راستا راهکارهایی اتخاذ می‌شود.

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با تصریح بر اینکه عدد 54 هزار میلیارد تومان اعلام شده برای کسری بودجه 91 را تایید نمی‌کنم، اظهار کرد: عنوان کردن عدد گره‌ای را باز نمی‌کند.

 وی همچنین درباره میزان تحقق درآمدهای ناشی از خصوصی‌سازی اظهار کرد: رقم دقیق باید توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شود اما در سال جاری در قانون بودجه مبلغ 6500 میلیارد تومان از محل خصوصی سازی دیده شده است.