- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

ره یافتی از زندگی بسیجی شهید قاسم عسلی سالک/ شفت

بسان برنامه های هرساله، گروه ایثار و مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]نوروز ۱۳۹۵ نیز با قطع برنامه های عادی و انتشار اخبار گوناگون، به مدت ۱۵ روز (با انتشار تصاویرناب، وصیت نامه ها،زندگی نامه ، خاطرات و … شهدای گیلان؛) در سال تحویل شهدایی می شود.

… واین بار ره یافتی ازبسیجی شهید قاسم عسلی سالک /شفت

بسیجی شهید قاسم عسلی سالک معلمی در تاریخ ۱۳۴۷/۱/۱ در روستای شالمای شفت در خانواده ای متدین و کشاورز دیده به جهان گشود. وی از دوران کودکی و به دلیل این که در خانواده ای مؤمن و قرآن خوان پرورش یافته بود ، روح لطیف خود را با معنویات درآمیخته به طوری که در دوران خردسالی با حضور در مکتب خانه قرائت قرآن کریم را به طور کامل فرا گرفته و با ورود به مدرسه یکی از دانش آموزان ممتاز و قرآنی به شما می رفت.

قاسم به گونه ای پرورش یافته بود که از دوران ابتدایی دیگر نوجوانان از اخلاق و رفتار او الگو برداری می کردند معلمین و خانواده نیز از اخلاق و رفتار او راضی و خرسند بودند. با ورود او به دوران راهنمایی جنگ ناجوانمردانه عراق علیه کشور نوپا و انقلابی ما آغاز گردید و از همان دوران برادران وی با حضور در مناطق جنگی عشق و علاقه ی حضور در میادین رزم را در او ایجاد کردند .

قاسم از سنین نوجوانی با بسیج وارد همکاری شد و در دوران راهنمایی علاوه بر تحصیل در تیم والیبال مدرسه به عنوان یکی از اعضا فعال تیمش را در مسابقات همراهی می نمود.او با ورود به سال اول دبیرستان تاب ماندن در کلاس درس را نداشت به همین دلیل پس از ثبت نام در بسیج وارد سنگر جهاد شد و در منطقه جنوبی کشور به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

شهید عسلی نوجوانی دلسوز، مهربان و متعهد بود. وی از بیان کلمات ناپسند پرهیز می کرد و به والدین و بزرگان بسیار احترام می گذاشت. شهید تمام تلاش خود را به کار می گرفت تا آن گونه عمل نماید که رضایت حضرت حق را جلب کند بدین جهت با حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت و مجالس مذهبی همت می کرد تا انسانی متدین و مقید به اصول و مبانی اسلام باشد.

قاسم سعی می کرد در دستگیری از فقرا از هیچ کوششی دریغ نکند .رفتارش به گونه ای بود که همه از او تعریف و تمجید می نمودند.شجاعت در وی بسیار زیاد بود و تأثیر سنگر جهاد علاوه بر جسمش روح او را نیز صیقل داده بود. او سعی می نمود در یاد داشت های روزانه اش سراغ احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) برود .قاسم عاشق امام خمینی (ره) و حضرت مهدی (عج) بود. سعی و تلاش شهید عسلی این بود که به خود سازی دست پیدا کند از این رو خواندن نماز اول وقت ، حضور در مراسمات مذهبی و رعایت شئونات اسلامی از خصوصیات بارز او به شمار می رفت.قاسم در منزل فردی با نشاط و با محبت بود و در ارتباط با مردم نیز آداب اجتماعی را کاملاً رعایت می نمود.به مادیات ظاهری توجهی نمی نمود و خوراک و پوشاکش بسیار ساده و معمولی بود.وی پس از چهار بار اعزام به منطقه سرانجام در تاریخ ۱۱/۱۲/۶۴ در عملیات والفجر(۹) در سلیمانیه عراق آن هنگام که هلی کوپترهای دشمن قصد بمباران منطقه را داشت او جهت کمک به رزمندگان به وسیله آر پی جی به سمت دشمن شلیک نموده که پس از شجاعت و دلیری های فراوان سرانجام با اصابت تیر مستقیم دشمن بر سر دعوت حق را لبیک گفته و به جمع قدسیان الهی می پیوندد.پیکر پاک و مطهر وی آن گاه که بی سر به دست خانواده می رسد پدر همانند حضرت زینب (س) رگ های بریده او را می بوسد و پیکر غرق به خون او را پس از تشیع با شکوه، در شهرهای فومن و شفت در زادگاهش به خاک سپرده می شود.

روحش شاد و یادش گرامی

———————————————————————————————————————————————————————-

انتهای پیام/