- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

محیط زیست بهانه ای شد تا برای مردم شهرم کلاچای بنویسم

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، مهدی یعقوبی فعال اجتماعی از کلاچای در تازه ترین نوشته های خود که یک نسخه آنرا در اختیار احرارگیل قرارداد از دغدغه های خود نسبت به محیط زیست ، آورد: در هرکشوری مطابق فرهنگ و رسوم آن کشور همیشه برای چیزهای مهم یک روز یا یک هفته  ی خاص را برای نکوداشت آن مورد مهم در نظر میگیرند.
در ایران هم از هفته سلامت گرفته تا هفته ی معلم و سایر هفته هایی که  یک اسم خاص را یدک میکشند وجود دارد و این هفته هم هفته محیط زیست نامگذاری شده است و این بهانه ای شد تا یادداشتی برای مردم شهر کلاچای بنویسم.
حفاظت از محیط زیست در دنیای امروز به یک چالش مهم تبدیل شده و بسیاری از گروه های مردم نهاد درکنار ادارات و سازمانهای مربوطه به دنبال پاکسازی محیط زیست از آلودگی های زیست محیطی هستند.
یکی از این آلودگی های شایع، الودگی هواست که امروزه کنفراس های زیادی در سراسر دنیا با هزینه های گزافی برگزار میشود و به یکی از مهترین نتایجی که برای کاهش الودگی هوا رسیده اند حفظ و کاشت درختان در حوزه های شهری میباشد.
حال شمال ایران مخصوصا گیلان از نعمت پاکی هوا برخوردار است نقش درخت کمتر به چشم می آید اما برای بنده بعنوان عضو کوچک از خانواده ی بزرگ کلاچای این سوال پیش می آید که شهرداری کلاچای با کدام استدال درختان تنومد و زیبای شهر را که عمری به قدمت دهها سال داشتند را قطع کرد؟
این نسل کشی درختان را در خیابان شهرداری به وضوح میتوان دید و آثار قطع درختان هنوزم که هنوز است خاطر دل مردم این شهر را که این درختان را در فصول مختلف باعث زیبایی هرچه بیشتر شهر خود میدیدند را مکدر میکند.
از خاطرات نوستالژیکی که اکثر مردم این شهر با آن درختان قطع شده  داشتند بگذریم و تمام زیبایی های ان را فراموش کنیم در نظر بزرگان سفارشات بسیاری در حفظ درختان و تشویق به کاشت درخت به بهانه های مختلف بسیار دیده میشود اما بنده  گمان میکنم که شهرداری کلاچای به این نتیجه رسید که خیابان های شهر کلاچای را  قطع درختان زیبا میکند و بر این باور است که درخت خوب نیست و باید قطع شود!
حال از تصمیم شهردار غیربومی و غیرمتخصص شهر بگذریم به راستی برای شورای محترم شهر که از اهالی همین شهر هستند  یکبار این سوال پیش نیامد که چرا این درختان زیبا قطع شدند؟
اگر این سوال برایشان پیش نیامده باشد و به آن فکر نکرده باشندخدای نکرده احتمال دارد این ذهنیت ایجاد شود که آنقدر سرگرم خدمت به مردم هستند که شهر را رها کرده اند و به ظاهر شهر توجه نمیکنند و تغییر شکل میادین شهر برایشان در زیبا سازی شهر کفایت میکند و اصلا هم نیازی نمیبیند با مردم بنشینند و سخن بگویند و بعد سه سال به این مردم که با رای مستقیم آنها صاحب جایگاه شدند بیلان کاری بدهند و یک پرسش و پاسخ ساده با مردم در مکانی مشخص شده داشته باشند اما نیک میدانم مردم یک پیشنهاد های خوبی برای اداره بهتر شهر خواهند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست زیرا باور دارم که مردم این شهر از اهالی همین شهر هستند و مشکلات شهر را با جان و دل لمس و حس میکنند و از غیربومیانی نیستند که فقط و فقط به جهت داشتن مسوولیت در این شهر تردد میکنند…./  مهدی یعقوبی  ۱۶خرداد ۱۳۹۵

———————————————————————————————————————————————————–

انتهای پیام