- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

در 313 مدرسه یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان برگزار می‌شود

 

 

 

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در اسفند ماه سال جاری در 313 مدرسه این استان خبر داد.

 

اسماعیل جانعلی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزی در مدرسه‌های گیلان راه‌اندازی می‌شود.

 وی راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزی گیلان را از ششم محرم سال جاری عنوان کرد و افزود: جمعی از مبلغان دینی در ایام محرم در مدرسه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 جانعلی‌پور در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تمام دانش‌آموزان با کتابخانه‌ها آشنا هستند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان فضای کتابخانه‌های مدرسه‌ها را بکر و دست‌نخورده دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های مدرسه‌های استان نیاز به ساماندهی دارند.

 وی گسترش امر مطالعه در جامعه را نیازمند تبلیغات گسترده خواند و ابراز کرد: بسترها برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی باید آماده شود.

 جانعلی‌پور با تاکید بر کمک به کتابخانه‌های آموزش و پرورش از لحاظ فنی، بیان کرد: تلاش می‌شود در زمینه کتاب و کتابخوانی به مدرسه‌ها کمک شود.

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان همچنین از راه‌اندازی 114 گروه سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز در استان خبر داد و یادآور شد: گیلان بیش از 350 شهید دانش‌آموز دارد.

 وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانش‌آموز گیلان در اسفند ماه سال جاری در 313 مدرسه استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: گروه‌های سرگذشت‌پژوه شهدای دانش‌آموز از دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی مدرسه‌ها هستند.

 جانعلی‌پور حضور دانش‌آموزان در مراسم‌های مختلف انقلاب اسلامی را یک تکلیف خواند و خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان گیلانی در مراسم 13 آبان سال جاری بسیار گسترده بود.