- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

تاکنون 900 هزار تن برنج وارد شده است / واردات برنج ادامه دارد .

  معاون وزیر صنعت خبر داد  واردات 900هزار تن برنج و ذخیره 62هزار تن مرغ/ تشکیل کمیته 3 جانبه برای برخورد با محتکران  خبرگزاری تسنیم : معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه با استفاده از ظرفیت‌های خالی دامداری ها ، 60 هزار تن به تولید گوشت قرمز کشورافزوده می‌شود،گفت: با کسانی‌که با ارز مرجع برنج وارد واحتکارمی‌کنند، برخورد می‌شود.

 

حسن رادمرد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی، اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام کشور که در حاشیه جلسه کارگروه کنترل بازار برگزار شده بود؛ ضمن بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد ظرفیت واحدهای دامداری کشور خالی است، اظهارداشت:  با اجرای این تفاهم نامه از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه در جهت  خودکفایی در تولید گوشت قرمز خواهیم نمود.

 وی با اشاره به اینکه این وزراتخانه در تفاهم‌نامه مذکور از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور وظیفه پشتیبانی و تامین نهاده‌ها را برعهده دارد، افزود: براساس مطالعات وزارت جهاد کشاورزی موفقیت اجرای این تفاهم نامه و رسیدن به اهداف آن 100 درصد است.

 مطابق این تفاهم نامه نهاده های مورد نیاز دامداری‌ها شامل جو ، ذرت و سبوس را به صورت مدت دار و با سررسید 6 ماهه برای پرواربندی گوسفند و 9 ماهه برای پروار بندی گوساله تامین می کند.

* تدابیر سازمان تعزیزات حکومتی و بازرسی سازمان حمایت در جلوگیری از احتکار برنج

 حسن رادمرد در ادامه این مراسم در خصوص مصوبات جلسه کارگروه کنترل بازار نیز افزود: در این کارگروه مصوب شد گروه هایی از تعزیرات حکومتی، بازرسی و سازمان حمایت برای شناسایی، کشف و توزیع  برنج‌ها اقدام کنند.

 وی همچنین با بیان اینکه در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: ماهانه یک میلیون قطعه یا حدود 130 هزار تن مرغ در کشور مصرف می‌شود.

 رادمرد افزود : در همین راستا شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای کنترل بازار در دو ماه گذشته بیش از 62 هزار تن مرغ را خریداری و ذخیره سازی کرده است.

 معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور بازرگانی داخلی ضمن تأکید براینکه برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ و کنترل بازار مازاد تولید مرغ در کشور از تولیدکنندگان خریداری و صادر خواهد شد، گفت: هم اکنون در حوزه گوشت قرمز نیز ذخیره سازی مناسبی را انجام داده‌ایم زیرا در ماه حدود 100 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می‌شود.

*واردات 900 هزار تنی برنج و برنامه وزات صنعت در ذخیره سازی کالاهای استراتژیک

 رادمرد با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به برنج حدود 3 میلیون و 200 هزار تن است ، افزود : دو میلیون و 200 هزار تن در داخل تولید و یک میلیون تن هم وارد می‌شود.

 وی با بیان اینکه تاکنون 900 هزار تن برنج وارد شده است ،تاکید کرد : واردات برنج ادامه دارد و مشکلی در تامین برنج نداریم.

 به گفته رادمرد، تامین و ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در پایان سال از برنامه های مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت محسوب شده و به همین منظور ذخیره سازی لازم در برنج ، روغن ، شکر، کره ، مرغ و گوشت قرمز صورت گرفته است./تسنیم