- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت – قزوین ایام نوروز زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، شعبانعلی خاوری با اشاره به اینکه قسمتی از  پروژه آزادراه رشت به قزوین در محور رودبار به منجیل ناتمام باقی‌مانده بود اظهار داشت: به‌منظور کاهش ترافیک محور مذکور در تعطیلات نوروز، بخشی از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده این آزاد راه تا پایان اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با تاکید بر اینکه ۳٫۳ از مسیر ۱۱ کیلومتری آزاد راه رشت- قزوین از اواخر سال ۹۳ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شد افزود: در حال حاضر اعتبار هزینه شده برای مسیر مذکور به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

خاوری با بیان اینکه مسیر و محور مذکور در ایام نوروز زیر بار ترافیک می‌رود خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ از لحاظ فنی یکی از پروژه‌های عظیم به‌ویژه در حوزه ابنیه فنی ایجاد شده در سطح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع در مسیر رفت و برگشت محور مذکور بالغ بر ۴ کیلومتر تونل و سازه‌های خاص وجود دارد بیان داشت: این محور از نظر تکنیک ساخت، مشخصات فنی و کیفیت اجرا از سازه‌های بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه مسیر مذکور در ایام نوروز زیر بار ترافیک می‌رود تاکید کرد: با بهره‌برداری از این محور گره سنگین ترافیکی آزاد راه رشت – قزوین برطرف شده و مسافران در سفر به گیلان در ترافیک‌های سنگین به سر نمی‌برند.

————————————————————————————————————————————————–

انتهای پیام

منبع: تسنیم