- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

گیلان به‌عنوان استان بدون بیکار معرفی می‌شود

به گزارش احرارگیل [1]، محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه وجود عشق، هنر و خلاقیت موجب از بین رفتن نفرت، خشونت و دشمنی می‌شود اظهار داشت: گیلانیان همواره در هنر و خلاقیت پیشتاز هستند و هنر در گیلان همواره جاری است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه قسمت عمده‌ای از جامعه هنرمندان استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند و این امر نشانه فعالیت گسترده بانوان است خاطرنشان کرد: باید در مسیر توسعه و ایجاد اشتغالزایی بانوان، به‌ویژه در حوزه صنایع دستی، گام‌های بیشتری برداشته شود.

 نجفی ایران را جزء ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه صنایع دستی نام برد و با بیان اینکه توسعه و درآمدزایی در حوزه‌های مختلف نیازمند تعامل با کشورهای دنیا است تصریح کرد: با ایجاد درهای بسته و قطع ارتباط با کشور های نمی توان عرصه های هنر را در کشور گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری ارتباطات جهانی، منطقه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها و بازاریابی از اصول رونق صنایع دستی است بیان داشت: توسعه و رونق صنایع دستی به‌همراه گسترش گردشگری در استان گیلان موجب افزایش ورود گردشگران به استان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی خاطرنشان کرد: در راستای رفع معضلات و مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی، باید به‌صورت ملی گام‌های گسترده برداشته شود و این مطالبات از سوی استان پیگیری می‌شود.

نجفی از تشکیل سرای تجاری ایرانیان توسط غرفه‌های صنایع دستی گیلان در کشور آستاراخان خبر داد و گفت: به‌منظور تعالی اقتصادی و اشتغالزایی در گیلان، روستاهای بدون بیکار ایجاد شده و امید است با همت‌های ویژه، گیلان به‌عنوان استان بدون بیکار معرفی شود.

منبع : تسنیم