- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمعه های شهدایی احرار/ برگی از زندگی شهیدهادی اسماعیل زاده/شهرستان لاهیجان

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، این هفته نگاه دل شما همسفران را به  برگی از زندگی شهیدهادی اسماعیل زاده آهندانی از شهرستان لاهیجان جلب می نماید..

شهید هادی اسماعیل زاده در تاریخ ۲/۲/۱۳۶۳ در روستای آهندان شهرستان لاهیجان در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه سیف آهندان سپری نمود.

این شهید بزرگوار تحصیلات راهنمایی خود را نیز در مدرسه فتح آهندان با موفقیت گذراند و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان عبدالرزاق به پایان رسانید. در دوران تحصیل جزء دانش آموزان خوب کلاس محسوب می شدند و در مقطع متوسطه در رشته علوم تجربی موفق به اخذ مدرک دیپلم در خردادماه شدند.

سپس به خدمت سربازی رفت و دوران سربازی را در سپاه لاهیجان به پایان رسانید بعد از آن شهید هادی اسماعیل زاده مدتی را در مرغداری شهرستان آستانه اشرفیه مشغول به کار شد و پس از حدود یک سال و قبولی در آزمون های ورودی وارد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شد و  به مدت ۹ ماه در کرج مورد آموزش قرار گرفتند و سپس به عضویت نیروی انتظامی بندر انزلی در آمد.

حدود ساعت ۹ شب شنبه ۳ مرداد ماه ۱۳۸۸ تلفنی به پدر این شهید بزرگوار شد و در پی این تلفن به همراه برادران شهید به بیمارستان آریا رفتیم با اصرار فراوان اجازه دادند تا از پشت مانیتور چهره آن شهید بزرگوار را برای آخرین بار ببینیم.سکوت ما در آن لحظه همه چیز را نشان می داد کم کم همه رسیدند پدر ، مادر ، برادر ، خواهر ……..

 همه منتظر بودند ،  قلبها شدت گرفته بود ، زبان یارای سخن گفتنش نمانده بود ، چشم ها به آسمان دوخته شده بودند . این بار دست ها هم به آسمان بلند شدند و هر کس زیر لب نجوایی می کرد و در این میان نمی دانم پدر ، مادر هادی چه در دل داشتند و چه بر لب ….

 

و لا تَحسَبَنَّ الّذینَ  قُتِلوا فی سَبیل اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبّهِم یُرزَقوُنَ واژه شهید که به واسطه گذشت دوران و سپری شدن جنگ در بین ما کم رنگ می شد با خون جوانی برومند و شایسته پر رنگ تر از قبل شد تا برای خیلی ها این باور زنده شود که شهادت یک انتخاب است شاید همه انسان های خوب دنیا شهید نشوند ولی شهادت به انسان پاکی می دهد.

شهید هادی اسماعیل زاده در صبحگاه ۴ مرداد ۱۳۸۸ قهرمانانه و در اوج وقار به ملکوت اعلا پیوست تا محرم امسال را به مانند تمام شهیدان دیگر در کنار سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باشد. در آن سحرگاه هر کس در دل خود نجوایی می کردیم و از شهید بزرگوار می خواستیم نزد پروردگارش دعایمان کند تا ما هم مثل او سر افراز و سربلند به سوی پروردگارمان بشتابیم.

 

روحش شاد و   یادش گرامی باد.