- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آتش‌نشان گیلانی برای حضور در مراسم شهدای پلاسکو ۴۰۰ کیلومتر پیاده آمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،  امروز نخستین سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای خانواده شهدای آتش‌نشان، آتش‌نشانان و مسئولان شهری برگزار شد.

در مراسم سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو محسن رنجکش آتش‌نشان کلات‌چای از استان گیلان که ۵۱ سال سن و ۲۹ سال سابقه آتش‌نشانی داشته است با پای پیاده از استان گیلان تا بهشت زهرا (س) پیاده آمده بود.

محسن رنجکش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس [2]، اظهار داشت: ۱۶ روز با پای پیاده از گیلان تا  تهران آمده‌ام تا به این سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو برسم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ کیلومتر را پیاده آمده‌ام هدف از این اقدام را قدردانی از فداکاری و ایثار شهدای آتش‌نشان مطرح کرد.

رنجکش گفت: اقدامی که آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو انجام دادند بسیار فداکارانه و با ایثار بوده است و راه این آتش‌نشانان قطعا ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آتش‌نشانان برای امنیت و آسایش شهروندان خود از جانشان هم می‌گذرند و کمک به هموطنان یکی از وظایف اصلی آتش‌نشانان نهادینه شده است.

آتش‌نشان رنجکش که با گریه صحبت می‌کرد، گفت: با آنکه روزهای سختی را سپری کردم و پاهایم در این مسیر تاول زده است ولی هر وقت به شهدای آتش‌نشان فکر می‌کردم انرژی دوباره‌ای برای طی کردن این مسیر پیدا می کردم./فارس