- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

آمریکا هر اقدام غلطی انجام دهد، بعدها پشیمان خواهد شد /همه دنیا طرفدار برجام و خواستار حفظ آن هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،رئیس جمهور در آیین افتتاح ۱۲۳ طرح کشاورزی که از طریق ویدئو کنفراس در جلسه شورای اداری خراسان رضوی برگزار شد گفت : باید قدردان زحمات کشاورزان در سراسر کشور باشیم و از آنها حمایت کنیم .

 حسن روحانی گفت : تلاش برای سامانه های نوین آبیاری راهی موثر برای مقابله با کم آبی است

وی افزود : باید با استفاده از بذرهای اصلاح شده که برای بخشی از آن نیاز به واردات است سم پاشی اصولی و اقدامات پژوهشی  تولیدی را در بخش کشاورزی افزایش دهیم .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح ها سه هزار ۱۳۰ میلیارد ریال و ۹ میلیون یورو هزینه شده است این طرح ها را از  طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد .

بانکها ستون فقرات توسعه اقتصادی هستند

حسن روحانی در ادامه  جلسه  و در افتتاح طرح های صنعتی  گفت : از تلاش بانک ها برای کمک به رشد توسعه  سپاسگذارم و امیدوارم این تلاش افرایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در ماه فروردین صادرات غیر نفتی کشور ۱۵ درضد افزایش یافته است این رقم را نشانی از تحرک اقتصادی و توسعه دانست و گفت : در کنار توجه به مشکلات و برخی نکات منفی باید به نکات مثبت و امید بخش هم توجه کرد .

وی رشد ۱۵٫۹ درصدی صادرات خراسان رضوی در سال گذشته را امیدوار کننده دانست و ابراز امیدواری کرد:با طرح هایی که امروز افتتاح می شود امیدواریم این روند رشد بیشتری داشته باشد.

 بخش بزرگی از اشتغال در کشور در گردشگری خواهد بود

رئیس جمهور در ادامه در آیین افتتاح حوزه گردشگری ،طرح های بو م را  بسیار خوب وارزشمندی دانست که به کمک فضای مجاری رونق می گیرد .

روحانی گفت : اموزر به راحتی یک فرد روستایی خانه خود را به یک گردشگر که قرار است چند ماه بعد سفر کند اجاره می دهد و این اقدام ارزشمندی است که به حفظ فرهنگ روستاه ها و هویت اصیل ایرانی کمک می کند.

وی افزود :بخش بزرگی از اشتغال در کشور در گردشگری خواهد بود که باید موجبات و مقدمات آن را فراهم کنیم و توسعه مراکز اقامتی یکی از آن مقدمات است .

در ادامه رئیس جمهور جند طرح اقامتی بوم گردی و بازسازی و توسعه چند هتل را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح  کرد .

آغازطرح برقی کردن راه آهن مشهد به تهران  به زودی

رئیس جمهور در ادامه در آیین افتتاح طرح های حمل ونقلی و بزرگ راهی از همه کسانی که دست اندرکار طراحی توسعه مرمت و ایمن سازی راههای کشور هستند قدردانی کرد.

روحانی با اشاره به موقعیت خاص خراسان رضوی تاکید کرد : در زمینه توسعه آزاد راه بزرگ راه و راه های روستایی در خراسان رضوی برنامه ریزی وسیعی انجام شده است که امیدوارم تا پایان دولت به بهره برداری برسد .

روحانی طرح برقی کردن راه آهن مشهد به تهران را یک ابر طرح در کشور دانست  که تحول بزرگی برای خراسان رضوی و مردمی است که به مشهد سفر می کنند.

وی گفت: مراحل مالی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی این آغاز می شود

رئیس جمهور در ادامه چند طرح حمل ونقلی و بزرگ راهی در خراسان رضوی افتتاح کرد .

 در پایان این جلسه رئیس جمهور ضمن   عذرخواهی   از مردم شهرستان‌هایی که موفق نشد به آنجا سفر کند گفت :  گزارش مختصر وزرا را نسبت به شهرستان‌های مختلف استان دیدم و از مردم بسیار صمیمی و خونگرم سبزوار و نیشابور به خاطر محبت و لطف آن‌ها قدردانی می‌کنم.

حسن روحانی با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در استان خراسان‌رضوی انجام گرفته است  افزود:از مسئولان، آستان قدس، عالمان ، دانشگاهیان و سیاسیون که ما را یاری و کمک کردند تشکر می کنم .

وی گفت :اشتغال حدود ۱۲۴ هزار نفر در سال گذشته در خراسان‌رضوی اشتغال خوبی است اما استان خراسان‌رضوی نباید بیکار داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما هم می‌دانیم در پیام‌رسان‌ها و اینترنت مشکلاتی هست افزود :  من هم به فضای مجازی می‌روم و می‌‌بینم عده‌ای به دولت و رئیس‌جمهور که گاهی  لحن ناجور و تخریبی است  حرف هایی می زنند  معلوم است که آدم از این حرف ها خوشش نمی‌آید.

با انحصار مخالفم

حسن روحانی با بیان اینکه ما  در فضای مجازی دنبال اشتغال برای جوانان و بانوان هستیم گفت : نمی‌دانید چقدر از بانوان خانه‌دار با همین اینترنت، محصولات خانگی را به فروش می‌رسانند.

اینکه در یک سال بیش از ۲۰۰ هزار اشتغال در فضای مجازی درست می‌شود به این معنی  است که باید ما در این فضا قدرت استفاده درست را داشته باشیم.

وی  افزود:  باید سواد استفاده از فضای مجازی را به نوجوانان و جوانان بیاموزیم ، پیام رسان های  داخلی را تقویت کنیم اما انحصار هم خوب نیست و من با آن مخالفم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: از مسئولان اجرایی خراسان‌رضوی می‌خواهم بر روی مسئله اشتغال که یک تحول بزرگی در خراسان‌رضوی است متمرکز شوند . استان امام رضا(ع) و خراسان‌رضوی با ۳۰ میلیون زائر نباید بیکار داشته باشد.

حسن روحانی درباره مسئله بافت فرسوده است افزود: مشهد  یک شهر نیست و جایی است که زائر داخلی و خارجی و مردم از کشورهای مختلف به این شهر سفر می‌کنند. مشهد مرکز و پایتخت فرهنگی و معنوی و اخلاقی ایران اسلامی است. لذا باید در مشهد  تحول بزرگی در بافت فرسوده به‌وجود بیاوریم.

وی گفت: یکی از کارهای مهمی که این دولت مصمم است آن را دنبال کند بافت‌های فرسوده است.

روحانی افزود:  برای بافت های فرسوده  سراسر کشور تمام دولت را مکلف می‌کنیم تا خدمات شهری مانند آب و برق و گاز و تلفن در اختیار آنها قرار دهندکه  با اجرای این طرح ها افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند زندگی آن‌ها بهتر می‌شود و خانه فرسوده آن‌ها با واحدی نوساز تغییر پیدا می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: یکی از هدفگذاری‌های ما این بود که تحریم ظالمانه را برداریم چون  به نظر ما تحریم بالاترین فشار بر مردم بود.

حسن روحانی افزود : ما در مذاکرات به دنیا گفتیم که اگر نگرانی شما برای بمب هسته‌ای است ما آن را رفع می‌کنیم، ولو اینکه این نگرانی واقعی نیست و جزو اوهام و خیالات است.

 وی تصریح کرد : امروز هم به دنیا می‌گوییم اگر نگرانی شما بمب هسته‌ای است، این اعتماد را ما در برجام به طور کامل به وجودآوردیم.

رئیس جمهور  گفت : ما  با بقیه کشورهای توافق کننده مشکل نداریم و همه طرفدار برجام هستند و با ما صحبت می‌کنند که برجام را باید حفظ کنیم.

حسن روحانی افزود:اگر آمریکا قدمی  برخلاف تعهدش بردارد اولا افکار عمومی دنیا بر این است که ایران در این زمینه مقصر نیست حتی دولت های دنیا و همه دولت ها می گویند که حق با ایران است و کسی که نقض عهد کرده آمریکاست. دیگر مسئله اینکه اگر قدمی بردارد به معنای قدم یک کشور است نه شورای امنیت سازمان ملل.

وی گفت :  امروز طبق اعتراف آژانس ما به توافقتمان عمل کردیم. آمریکا می گوید به ضرر آنها  بوده که منطقی نیست. دولت قانونی در آمریکا این توافق را امضا کرده است.

رئیس جمهور افزود: اگر آمریکا هر اقدام غلطی انجام دهد، بعدها پشیمان خواهد شد و می فهمد خطای استراتژیک انجام داده است. بنابراین مردم باید به آینده و زندگی و اقتصادشان و روابط اقتصادی مطمئن باشند.

حسن روحانی گفت : امروز ملت ما از نظر اهداف و افکار یکپارچه است و بخوبی می توانیم از این معضل کوتاه مدت عبور کنیم این معضل نمی تواند بلند مدت باشد .

چارچوبی که برای ارز به وجود آوردیم منطقی است

روحانی  با بیان اینکه به اندازه کافی ارز صادرات نفتی و غیرنفتی و آنچه مورد نیاز کشور است داریم افزود: امروز  چارچوبی که برای ارز به وجود آوردیم منطقی است البته ممکن است برخی نیاز به ارز داشته باشند و ما برای آن پیش بینی نکرده باشیم .

رئیس جمهور گفت :مسیرما  توسعه  برای خراسان‌رضوی و ایران است،   ما در این راه موفق خواهیم بودو هیچ نگرانی نسبت به تصمیمات ظالمانه آمریکا و اقدامات ناصحیح آن‌ها نداریم.