- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اگر «دفاع مقدس» شکل نمی گرفت امروز ایران نماد امنیت و اقتدار در منطقه نبود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در دومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم جواد دوربین در گلزار شهدای این شهرستان اظهار کرد: امروز دومین سالگرد پرواز ملکوتی، مبارز خستگی‌ناپذیر، سپاهی سلحشور و فرزانه، شهید مدافع حرم جواد دوربین است و از بابت حضور در چنین مراسمی به خود می‌بالم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از سیر تکاملی جامعه انسانی در قرآن کریم یاد می‌کند گفت: راهبردی توحیدی که در مکاتب انبیای الهی بر آن تأکید شده است، حقیقتی انکارناپذیر است که تمام انبیا بر آن گواهی داده‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه زمین با همه ثروت‌ها و ظرفیت‌هایش میراث انسان‌های صالح است افزود: قدرت، ثروت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در دست انسان‌های صالح قرار می‌گیرد، نه اینکه میراث بران مسلمانان باشند بلکه واژه صالح پیام‌آور حقیقتی والا است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه قواعد فکری انسان صالح مبتنی بر اصول و براهین استوار است بیان کرد: انسان صالح اهل ایمانی بر حق است، ویژگی شهدای تاریخ نیز این‌گونه بوده و عقل آنان کامل است، چراکه ایمان نیز میوه گران‌بهای حیات عقلانی است.

وی با بیان اینکه خانواده شهید دوربین زندگی وارسته، سالم و پاکی دارند تصریح کرد: نورانیت به فضایل اخلاقی در خانواده معظم این شهید والامقام نتیجه زندگی عقلانی و ایمانی بی‌نقص است، بانوان محجبه ما امروز فضیلتی دارند که دیگران از داشتن آن محروم‌اند.

امام‌جمعه موقت تهران حجاب را صیقل حمایت از جامعه بانوان برای حفاظت از شخصیت الهی آنان دانست و افزود: خانواده شهید دوربین که دنیایی از صداقت و زندگی ساده هستند، نورانی به نور ایمان و در پرتو حجاب هستند.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه ایمان رکن صلاحیت انسان است گفت: انسان صالح آراسته به عقل، ایمان و عمل صالح است، هر عملی که با اعتقاد به خدا انجام شود قطعاً عملی صالح است.

وی دفاع مقدس را عملی صالح خلق‌شده توسط نیروهای مردمی و پاسداران عنوان کرد و افزود: اگر این عمل صالح به دست بازوان قدرتمند مردم شکل نمی‌گرفت؛ امروز ایران نماد امنیت و اقتدار در منطقه نبود.

امام‌جمعه موقت تهران استحکام نهاد خانواده را درگرو عمل صالح دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور اقتصادی قوی باشد باید بدانیم که اقتصاد قوی ثمره عمل صالح است، انقلاب اسلامی در هرکجا و در هر صحنه که آراسته به عمل صالح بود به مقامات والایی دست‌یافت و در هرکجا از اعمال صالح زاویه گرفت آسیب دید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایران نماد مردم‌سالاری است گفت: تاریخ ایران چند هزارساله است اما تاریخ مردم‌سالاری آن بسیار کوتاه بود، امروز مردم‌سالاری دستاورد انقلاب اسلامی است، امروز اراده مردم‌نهادهای کشور را شکل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از کمترین توان برای کمترین تعرض به آسمان و زمین و دریای ایران برخوردار نیست بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند اگر کوچک‌ترین نگاهی به جغرافیای ایران داشته باشد پیش از ایران از ملت لبنان، سوریه و جبهه مقاومت منطقه سیلی می‌خورد.

امام‌جمعه موقت تهران قدرت ایران در منطقه را ثمره اراده ملت ایران دانست و افزود: امروز ایران در منطقه از جایگاه ویژه و اقتدار برآمده از حمایت ملت اسلام برخوردار بوده که ثمره جمهوری اسلامی است.

ابوترابی‌فرد ایران را بالاترین نماد استقلال و اقتدار سیاسی معرفی کرد و گفت: امروز اروپا مقهور اراده دولت امریکا است اما جمهوری اسلامی به‌تنهایی بااقتدار در مقابل تمام مستکبران جهان حضور دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایران با شتاب مدارج علمی را می‌پیماید تصریح کرد: تبدیل‌شدن ایران به یک قدرت موشکی مطرح در دنیا ثمره ارتقای علم در کشور است، این جوشش دانش در دانشگاه‌های فنی و مهندسی کشور به دلیل اقتدار سیاسی و قدرت علمی ایران دنیا را ناچار به تسلیم کرد.

امام‌جمعه موقت تهران تبدیل دانش به فناوری را اقدامی بسیار مهم برشمرد و افزود: اقتدار دفاعی ایران نیز در بالاترین سطح نفوذ اندیشه انقلابی در منطقه برخوردار است، امروز امت اسلام و جریان مقاومت اسلامی راهی را می‌پیماید که ملت ایران پیموده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلمی گفت: خرید کالای خارجی امروز به یک فرهنگ تبدیل شده که باید آن را تغییر داد و همه نگاه ها باید معطوف به تولید داخلی باشد./فارس

انتهای پیام/۸۴۰۰۷