- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

واکنش فرماندهان نیروهای مسلح به خروج آمریکا از برجام/ خسارت مذاکره با آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، پس از اقدام آمریکا مبنی بر خروج از برجام در شب گذشته، صبح امروز فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح طی سخنانی از این اقدام اظهار رضایت و آن را قابل پیش بینی دانستند.

* برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود و از روی بزرگواری آن را پذیرفتیم

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.

وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.

* سرنوشت برجام روشن است/خروج شرورانه امریکا را به فال نیک می‌گیریم

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه نیز گفت: بنده نیز اقدام ترامپ و خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را به فال نیک می‌گیریم. این اتفاق جدیدی نیست و تأثیر تعیین‌کننده‌ای نیز در هیچ حوزه‌ای که خلاف منافع ملی ما باشد، نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیشرفت های کشور ما در سایه تحریم ها حاصل شده و تولید و ارتقا قدرت در این شرایط را تجریه کرده ایم و آن را بخوبی بلدیم.

فرمانده سپاه گفت: ملت ما بسیار بزرگتر و قوی‌تر از این هستند که بخواهند تحت تاثیر و یا هراس از تهدیدات و تحریم های آمریکایی‌ها و متحدانش قرار بگیرند.

جعفری افزود: کاملا مشخص بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و دوباره ثابت شد که به هیچ‌وجه آمریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده ایران همه یکدل و هماهنگ، روی منابع و ظرفیت‌های داخلی متمرکز می‌شویم همانند نیروی های مسلح.

جعفری افزود: نیمه‌امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی‌دو‌هفته‌ای هم که رئیس‌جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به آمریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده سپاه گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی‌سازی هسته‌ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تأثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

*خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد/ بزرگترین خسارت برجام مشروعیت دادن به مذاکره با آمریکا بود

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش هم اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که آمریکا از برجام خارج شد.

وی افزود: چقدر خوب است که ما هر روز هشدار راهبردی قرآن را با خود مرور کنیم که آنها تا آخر بدنبال این هستند که ما را از ایمان و اصولمان باز بدارند البته اگر بتوانند.

فرمانده کل ارتش گفت: از اول هم معتقد بودم که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن به نشستن پشت یک‌ میز و مذاکره با امریکایی هاست اما بزرگترین سود برجام نیز اثبات چندباره عدم پاییندی آنها به تعهداتشان بود.

موسوی افزود: ما همه چیز در ملت خودمان داریم که روزبروز بر پیشرفت کشور بیافزاید و امیدواریم درسی که این آدم (ترامپ) به جهانیان و کشورهای منطقه داد، عبرت آموز باشد.

* حتما خیر و برکتی در خروج آمریکا از برجام است و آن را تبریک می‌گویم

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز گفت: از سال گذشته که موضوع مهارت آموزی سربازان آغاز شده، اثرات مثبت آن را در نیروهای مسلح می‌بینیم.

وی گفت: در ناجا بدلیل اینکه تجمع پادگانی کمتر داریم و اکثر سربازان ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند، شاید جمع کردن سربازان و فرستادن آنها به کلاس مهارت آموزی کمی مشکل باشد اما با تمام این موضوعات، کار مهارت آموزی بخوبی انجام شده و با جدیت این کار را ادامه می‌دهیم.

اشتری افزود: برخی از سربازان از سبک زندگی اسلامی ایرانی فاصله گرفتند که باید در جهت بهبود آن تلاش کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده هم به نوبه خودم خروج امریکا از برجام را تبریک میگویم و حتما خیر و برکتی در آن است.

وی افزود: انسان تاسف میخورد که فردی که حالت نرمال و عادی ندارد در راس کشوری است و به تعهدات خود هم پایبند نیست و در داخل هم کسانی که دل خوش کرده بودند به مذاکره با اینها و اینکه مشکلات در این صورت حل می‌شود درحالیکه آقا بارها تاکید کردند ما به اینها اعتماد نداریم.

اشتری تاکید کرد: باید روی پای خود بایستیم و‌ منویات رهبری را دنبال کنیم.