- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

7 نامزد جمعیت آبادگران برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران قطعی شد

 

رئیس ستاد انتخابات جمعیت آبادگران جوان از قطعی شدن 7 نامزد مورد حمایت این تشکل در انتخابات شورای شهر تهران خبر داد.  

 سیدمهدی صادق رئیس ستاد انتخابات جمعیت آبادگران جوان ، از تنظیم فهرست انتخاباتی این جمعیت در انتخابات شورای شهر تهران خبر داد، و گفت: در حال حاضر 10 الی15 نامزد در فهرست آبادگران جوان قرار گرفته که از این تعداد، حضور هفت نفر در فهرست انتخاباتی آبادگران قطعی شده است و تا آنجایی که در جریان هستم این افراد تغییر نخواهند کرد.

 صادق در خصوص اینکه اسامی این هفت نامزد آبادگران جوان در انتخابات شورای شهر تهران چه زمانی اعلام خواهد شد؟اظهار داشت: فعلا نمی‌توانیم زمان مشخصی را برای اعلام اسامی نامزدهای مورد حمایت خود تعیین کنیم؛ هرگاه فهرست کاملا تنظیم شد، آن را رسانه‌ای خواهیم کرد. اما حضور مهدی چمران و حسن بیادی در فهرست انتخاباتی آبادگران قطعی شده است.

 رئیس ستاد انتخابات جمعیت آبادگران جوان همچنین به وحدت اصولگرایان در انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: اگر اصولگرایان با سازوکار وحدت دست یابند، جمعیت آبادگران نیز در راستای وحدت و انسجام اصولگرایان حرکت خواهد کرد؛ به شرط آنکه اصولگرایان حاضر شوند تعدادی از نامزدهای آبادگران را در فهرست نهایی قرار دهند،در غیر اینصورت مجبور می شویم لیست مستقل ارائه دهیم.

 وی در پاسخ به این سوال که حسن بیادی در گفتگویی اعلام کرده بود اگر تشکل سیاسی متبوعش لیست مستقل ارائه دهد، پیروز انتخابات شوراها نخواهد شد و آیا این  موضع گیری به منزله عدم ارائه لیست مستقل آبادگران در انتخابات شوراها است؟اظهار داشت: بیادی معتقد است اگر تشکل متبوعش لیست مستقل ارائه دهد، نمی تواند تمامی 31 کرسی شورای تهران را از آن خود کند. این طبیعی است، چرا که تشکل‌های متعدد در انتخابات دور چهارم شوراها فعال خواهند بود.

 صادق همچنین به آرایش سیاسی تشکل‌ها و احزاب در انتخابات سال 92 پرداخت و گفت: معتقدم انتخابات این دوره چهار قطبی خواهد شد،در حالی که انتخابات در گذشته دو قطبی بود.دو قطب اصولگرایان و اصلاح طلبان، یک قطب وابسته به دولت و یک قطب مدیران خارج شده از دولت، چهار قطب انتخابات سال آینده را تشکیل می دهند.

 وی گفت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان سنتی قطب فعال و ریشه دار این دو جریان سیاسی را تشکیل می‌دهند. همچنین نیروهای همسو با دولت نیز با شعار دولت پایدار را برای انتخابات آماده کرده‌اند./تسنیم