- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

هاشمی: در حسن نیت بنی‌صدر شک ندارم!

 

خبرگزاري دانشجو- شاید به ظاهر همه چیز از نامه پیش از انتخابات آغاز شد؛ آنجایی که هاشمی رفسنجانی نوشت: «البته من نمی خواهم سرنوشتی که برای بنی صدر پیش آمد برای این دولت متصور باشم».   فضا سازی و ایجاد مقایسه بین رئیس جمهور فعلی و بنی‌صدر توسط سایت هاشمی رفسنجانی صحبت امروز یا دیروز نیست.   مقایسه دوران احمدی‌نژاد با تمام فرازها و فرودهایش با دوران شخصی همچون بنی‌صدر که کمتر نقطه سفیدی در کارنامه پیشین سیاسی اش مشاهده می‌شود توسط پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل تأمل است.

  هاشمی برای اولین بار بیش از یک سال قبل در اظهاراتی که در سایت شخصی‌اش منتشر شد با فلش بکی به گذشته از عزل بنی‌صدر و وحدت پس از آن میان مردم نوشت.   هاشمی که پس از مناظره‌های انتخابات 88 و اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص سوءاستفاده‌های خانواده رئیس دولت سازندگی در کشور به سرعت دست به قلم شد و در نامه‌ای بدون عرض سلام خطاب به رهبری از تکرار اتفاقات دولت بنی‌صدر ابراز نگرانی کرد در ادامه مسیر اقناع افکار عمومی به تکرار تلویحی تشابهات بین بنی‌صدر و احمدی‌نژاد که از نگاه خود دارای ادله‌های کافی بود پرداخت.   وی هر بار از دریچه‌های متنوع بر این موضوع ورود پیدا می‌کرد و در نهایت نوک پیکان انتقادات و حملات خود را به شکل زیرپوستی به سوی رئیس دولت نهم و دهم می‌برد.  

نگاه هاشمی به بنی صدر دیروز با احمدی نژاد امروز متفاوت است!    اگر به گذشته بنگریم به این مهم خواهیم رسید، نگاهی که آیت الله به بنی‌صدر دیروز داشت با نگاهی که وی به احمدی نژاد امروز دارد کاملاً متفاوت است.    مصاحبه‌ای که وی در تاریخ 9 دی 59 با روزنامه کیهان داشت به عنوان یک سند تاریخی تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند.    البته شاید اذهان ملت نتوانسته باشند سخنان آقای هاشمی در 32 سال قبل را در خود بسپارند اما مستندات و اوراقی که به عنوان حافظه تاریخ برای همیشه باقی خواهد ماند موید این نکته است که آیت الله نه تنها تا اواخر سال 59 نگاه ناخوشایندی نسبت به بنی‌صدر نداشت بلکه تردیدی در حسن نیت رئیس جمهوری عزل شده توسط امام و نمایندگان ملت، به خود راه نمی داد.  

هاشمی 59: در حسن نیت بنی صدر هیچ تردیدی ندارم!    هاشمی در آن مصاحبه صراحتا گفته بود در حسن نیت بنی‌صدر هیچ تردیدی ندارم! و این جمله به تنهایی آغازیست بر ابهامات متعدد در راستای طرح مشابهت سازی افراد با بنی صدر!

   پارادوکس و تناقض در گفته‌های رئیس دولت سازندگی نسبت به مختصات شخصیتی بنی‌صدر و ارائه کدهای متعدد تشابه بین او و منتخب ملت، ذهن مخاطبین را دچار تشویش کرده و این سوال را ایجاد می کند که « چطور آقای هاشمی دیروز در حسن نیت بنی صدر خائن شک نداشت ولی امروز…»    کنار هم قراردادن اظهارات دیروز آقای رفسنجانی با طرح مطالب امروز در فضای مجازی، مخاطب را به نتایج جالبی نمی‌رساند.   اینکه آقای هاشمی نسبت به محمود احمدی‌نژاد نگاه مثبتی ندارد دیگر بر کسی پوشیده نیست اما باید پرسید مقایسه رئیس جمهور فعلی که اساسا هرگونه عملکرد و رفتار شخصیتی او، از سوی هاشمی تحمل نمی شود، چه وجه اشتراکی می‌تواند با بنی‌صدری داشته باشد که وی تردیدی در حسن نیتش نداشت؟