- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمعه های«شهدایی»احرار/ برگی از زندگی شهیده انقلاب اسلامی فرحناز معصومی،شهرستان رودبار

گروه ایثار و مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]:جمعه های«شهدایی»احرار/ برگی از زندگی شهیده انقلاب اسلامی فرحناز معصومی،شهرستان رودبار

بانوی نوجوان، شهیده فرحناز معصومی در آبان سال ۱۳۴۱ در شهر منجیل متولد شد. پنج ساله بود که مادرش فوت کرد و سپس به همراه پدر به رشت منتقل شدند و تحصیلاتش را در رشت سپری کرد.

در دوره دبیرستان در کنار سایر انقلابیون در راهپیمایی‌های انقلاب شرکت می‌کرد. او در سال دوم دبیرستان بود که در روز ۷ بهمن ۱۳۵۷ در اوج تظاهرات مردم، در راهپیمایی خیابان آیت الله طالقانی رشت شرکت کرد.

مزدوران رژیم پهلوی بعد از وارد شدن جمعیت به خیابان لاکانی، راه را بر مردم بستند و با پرتاب گاز اشک آور سعی کردند آنها را متفرق کنند که سرانجام با تعقیب و تیراندازی مستقیم به سمت مردم، چندین نفر را مجروح و ۵ نفر به شهادت رسیدند.

از جمله شهیدان مظلوم این راهپیمایی که به صورت مسالمت آمیز و با همراهی قشرهای مختلف مردم برگزار شده بود، بانوی شهیده، فرحناز معصومی است که تیر به سر او اصابت کرد و مجروح شد. مردم که وضعیت او را دیدند برای نجاتش پیکر او داخل ماشین جیپ سیمرغ گذاشتند و او را به بیمارستان پورسینای رشت منتقل کردند ولی این بانوی فداکار جان به جان آفرین تسلیم کرده بود. پیکر غرق به خون این شهید با مراقبت شدید ماموران ساواک به زادگاهش منجیل منتقل شد و در کنار مزار مادرش آرام گرفت.