- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: بین هزینه زنجیره تولید و قیمت مصرف چای تطابقی وجود ندارد / عدم رغبت جوانان به کشت چای باکیفیت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احرارگیل، [1] اسدالله عباسی عصر امروز در سومین جلسه کمیته تخصصی چای گیلان در سالن اجتماعات استانداری با تأکید بر لزوم پرداخت قانونمند و کارشناسی پرداخت خرید تضمینی به کشاورزان اظهار کرد: در پرداخت خرید تضمینی چای نه باید تفریط و نه باید افراط شود اما اگر پرداخت خرید تضمینی همچون گذشته پرداخت شود به نفع کشاورز است.

وی با بیان اینکه باقیمت خرید تضمینی فعلی نمی‌توان به‌زراعی و افزایش کیفت چای را انتظار داشت افزود: با هزینه بالای تولید و عدم رغبت جوانان به کشت چای کیفیت چای ممکن نیست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بین هزینه زنجیره تولید و قیمت مصرف چای تطابقی وجود ندارد تصریح کرد: از هر سه یا چهار کیلو برگ سبز چای یک کیلوگرم چای خشک حاصل می‌شود که در مقایسه با در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی هیچ تطابقی بین زنجیره تولید و مصرف وجود ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش با تأکید برافزایش قیمت خرید تضمینی چای گفت: اگر قیمت خرید برگ سبز چای درجه‌یک و دو افزایش پیدا نکند نسل جوان حاضر به کشت چای و برداشت محصول نمی‌شود.

عباسی با تأکید بر تعیین قیمت کارشناسی نرخ خرید تضمینی چای افزود: نمایندگان شهرستان‌های چایکار آمادگی دارند در جلسات و کمیته‌های تخصصی چای حاضر و با پیگیری افزایش نرخ خرید چای در شورای اقتصاد را دنبال کنند./فارس