- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

بیانیه ارتش یمن درباره حملات پهپادی به تاسیسات نفتی سعودی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل، [1]بیانیه ارتش یمن درباره حملات پهپادی به تاسیسات نفتی سعودی«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه‌ در سخنانی با اشاره به حملات پهپادی امروز ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت که این «عملیات منحصر به فرد» در واکنش به ادامه جنایات ائتلاف سعودی و محاصره یمن صورت گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که «با هفت پهپاد، ایستگاه پمپاژ نفت عربستان در نزدیکی منطقه ینبع را هدف قرار دادیم که به دنبال آن، فرآیند انتقال نفت به طور کامل متوقف شد».

وی با بیان اینکه ارتش از همه امکانات و توان خود برای ممانعت از ادامه حملات دشمن به ملت یمن استفاده خواهد کرد، افزود: «پیشتر اعلام کرده بودیم که اماکن حساس و راهبردی دشمن را هدف قرار می‌دهیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اظهار داشت که «خط لوله‌ای را هدف قرار دادیم که روزانه سه میلیون نفت را انتقال می‌داد».

وی با تاکید بر «پایبندی نیروهای یمنی در هدف قرار دادن تاسیسات راهبردی و مناطق نظامی دشمن و نه اهداف غیرنظامی»، گفت که «قادریم عملیات‌هایی را در سطح گسترده‌تر در عمق خاک کشورهای متجاوز  انجام دهیم».

حدود پنج ساعت بعد از آنکه یمن از حمله پهپادی به «تأسیسات حیاتی» در عربستان سعودی خبر داد، مقامات سعودی به این حمله اذعان کردند.

سخنگوی سازمان امنیت عربستان از حمله به دو تأسیسات نفتی در دو استان در منطقه ریاض خبر داد و هم‌زمان وزیر انرژی سعودی نیز از حریق در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت نفت آرامکو خبر داد.

سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان گفت: رأس ساعت شش تا شش‌ونیم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» به شکل جزئی هدف قرار گرفت (جزئیات بیشتر [2]).