- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمعه های«شهدایی»احرار/ کوتاه از زندگی حماسی شهید رضا محمدی سنگلی بندر انزلی

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]هرجمعه باشما باشهدائیم؛ جمعه های«شهدایی»احرار/ کوتاه از زندگی حماسی شهید رضا محمدی سنگلی بندر انزلی

شهید رضا محمدی سنگلی در سال ۱۳۳۷ فرزندی در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود چهره ای زیبا و آرام داشت که همه را جذب خود می کرد از کودکی فردی متین و باوقار  نشان می داد شهید شخصی با هوش و مذهبی بود چون در خانواده ای پرورش می یافت که اهل خانواده مسلمان و اهل نماز، روزه و دعا بودند.

او تا مقطع سیکل ادامه تحصیل داده بود و از آنجایی که علاقه به ارتش و تکاوری از خود نشان می داد بالاخره وارد نیروی دریایی ارتش شد و با گذراندن تمامی دوره های سخت و سنگین با موفقیت توانست در ارتش درجه بگیرد و به تکاوری زبده تبدیل شود پس از پیروزی انقلاب از این که در اخیتار ارتش اسلام  قرار گرفته ، خوشحال بود.
این جوان ۲۰  ساله فوتبالیست در تیم انزلی ورزش را هم ادامه میداد، در آن سالهای اولیه جنگ وقتی که می دید پالایشگاه آبادان در حال سوختن است و سرمایه این مردم ستمدیده به آتش کشیده شده قلبش پر از درد و غم می شد. و در یکی از این شبها اسلحه خود را برداشت و از رود گذشت و به طرف فاو رفت و شروع به شناسایی مقر دشمن کرد.
پس از ساعت ها با سیمایی شاد و خندان برگشت و تمام مکانهای دشمن را شناسایی کرد و روز بعد با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به فرماندهان و حمله ی غافلگیرانه تاسیسات و مخازن نفت فاو را به آتش کشیدند و خود که در حال تماشای سوختن پالایشگاه دشمن بود ناگاه خمپاره ای در کنارش به زمین افتاد و رضا آرام بر زمین افتاد و هنگامی فرمانده بر بالینش رسید که کلمات آرام و آهسته شهادتین را زیر لبش زمزمه می کرد و چشمانش را بست در حالی که لبخندی بر لبانش نقش بسته بود.
… شهید رضا محمدی سنگلی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۹ به بارگاه ابدیت پر کشید و با خون خود ریشه اسلام را آبیاری کرد.