- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی در رشت

فرمانده سپاه قدس گیلان از اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیئت‌های مذهبی همزمان با ظهر عاشورا در رشت و میدان‌های اصلی شهرستان‌ها در این استان خبر داد.    

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته بسیج از 30 آبان تا 6 آذر ماه سال جاری اجرا می‌شود.

 وی به نامگذاری روزهای هفته بسیج در سال جاری اشاره کرد و افزود: شعار نخستین روز هفته بسیج حضرت عبدالله‌‌ابن‌الحسین (ع) الگوی شجاعت بسیجی نامگذاری شده است.

 محمدی تقارن عاشورا با هفته بسیج را فرصت مناسبی برای پرداختن به محتوای اصلی عاشورا خواند و تصریح کرد: بسیج نقطه اتکای ملت و نظام محسوب می‌شود و در دوران دفاع مقدس و پس از آن توانسته ماموریت‌های عاشورایی را انجام دهد.

 فرمانده سپاه قدس گیلان مشق کردن برنامه‌های بسیج در ایام محرم را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: استکبار می‌خواهد روحیه عاشورایی مردم ایران را از بین ببرد زیرا فرهنگ عاشورا مبنای بیداری اسلامی در منطقه شده است.

 وی با تاکید براینکه قیام ملت‌ها با روحیه عاشورایی موجب پیروزی می‌شود، ابراز کرد: ملتی که محیط خود را بشناسد می‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند.

* ایجاد انحراف در عزاداری‌ها پروژه استکبار است

 محمدی خواستار به تصویر کشیده شدن روحیه وفاداری، ظلم‌ستیزی و تفکر کربلایی توسط بسیج شد و بیان کرد: ایجاد انحراف در عزاداری‌ها پروژه استکبار است.

 فرمانده سپاه قدس گیلان عرضه فلسفه پنهان عاشورا به جامعه را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: بسیج به دنبال تفکر اعتقادی است.

 وی از اجتماع بزرگ بسیجیان عاشورایی و هیئت‌های مذهبی همزمان با ظهر عاشورا در رشت و میدان‌های اصلی شهرستان‌ها در گیلان خبر داد و اذعان کرد: رویکرد بسیج از فعالیت‌های عملیاتی تغییر کرده و برخورد با منکرات به عهده نیروی انتظامی است.

 محمدی تذکر زبانی را از جمله وظایف بسیج نامید و اظهار کرد: نظام تربیتی بسیج برای تمام دستگاه‌ها الگو شده است.

 فرمانده سپاه قدس گیلان به تشکیل 7 هزار حلقه صالحین در استان اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 4 هزار پایگاه بسیج محلات، دانش‌آموزی و اقشار تخصصی در گیلان فعالیت می‌کنند.