- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ : لایحه بودجه بدون ایجاد تغییرات اساسی غیر عملیاتی است/ وابستگی به برجام کشور را برهم ریخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل؛ [1]ولی داداشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با ابراز نگرانی از لایحه بودجه سال ۹۹ کشور اظهار کرد: اگر بودجه پیشنهادی دولت تغییرات اساسی بر خود نبیند هیچ‌گاه عملیاتی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت پیشنهاد کرده تا تقریباً نیمی از درآمد خود را با ستاندن مالیات جبران کند، افزود: بودجه ۹۹ با ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات بسته‌شده که به نظر می‌رسد محقق نشود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردکنندگان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و سایر صنوف از مؤدیان مالیاتی به شمار می‌روند، تصریح کرد: این اقشار کفاف تأمین بودجه دولت را نخواهند داد به این دلیل که ما در کشور فرار مالیاتی تقریباً یک‌صد هزار میلیارد تومانی را شاهد هستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تنها ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات دولت بتواند درآمد داشته باشد، خاطرنشان کرد: با احتساب فرار مالیاتی یک‌صد هزارمیلیاردی دولت تقریباً بیش از نیمی از درآمد مالیاتی را ازدست‌داده است.

داداشی با بیان اینکه مابقی درآمد دولت لاجرم باید از  محل فروش نفت به دست آید، افزود: با توجه به تحریم‌های نفتی و عدم دستیابی ایران به پول فروش نفت بعید می‌دانیم که درآمد حاصل از فروش نفت نیز در کشور رقم بخورد.

وی با بیان اینکه تمامی مشقت و دشواری‌های بودجه‌ای کشور ناشی از تصمیمات سیاسی و برجامی دولت است، گفت: وابستگی به برجام تمام کاسه و کوزه‌های کشور را برهم ریخته اما امیدواریم این بودجه در مجلس به نحوی تغییر پیدا کند که مردم بیش از این تحت‌فشار نباشند.