- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

نوروز«شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید اسماعیل علی اکبری بندرکیاشهر

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛نوروز (تعطیلات) امسال نیز با شما باشهدائیم؛جمعه های «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید اسماعیل علی اکبری بندرکیاشهر.

بسم رب الشهداء و الصدیقین

اسماعیل علی اکبری سومین فرزند از خانواده ای یازده نفره ، در ۲۶ شهریور ماه سال ۱۳۴۵ در بارکوسرای لاهیجان متولد شد.

از آنجا که در آستانه روز عید قربان به دنیا آمده بود پدر بزرگوارش  او را اسماعیل نام نهاد ؛ و کنیه “حاجی” را نیز برای وی انتخاب نمود.

سال ۱۳۶۲ به همراه خانواده به بندرکیاشهر کوچ نمود. در دوره نوجوانی در فعالیت های مذهبی و اجتماعی سر پرشوری داشت و برای راه اندازی محافل قرآنی ، دعا و مناسبت های دینی جزو پیشکسوتان بود.

پیش از انقلاب نیز با وجود سن کم ، با پخش اعلامیه های انقلابی و عکس های امام خمینی(ره) ، علیه رژیم ستمشاهی مبارزه می کرد و چند بار هم از سوی مزدوران شاههنشاهی مورد تعقیب قرار گرفت که موفق به فرار شد.

در کار کشاورزی و کارهای خانه نیز بسیار به پدر و مادر خود کمک می کرد. روحیه همیاری بالایی داشت . خوش اخلاق و خوش برخورد بود. شعر را دوست می داشت و علاقه زیادی به مداحی داشت و بسیار قرآن می خواند.

سال آخر دوره راهنمایی را در بندرکیاشهر می گذراند که با شهادت دو تن از دوستان نزدیکش ، مصمم شد که به جبهه برود ، به همین دلیل برای کسب رضایت خانواده بسیار تلاش کرد.

سرانجام داوطلبانه نام نویسی نمود و پس از دوره آموزشی به سقز در استان کردستان اعزام شد.و پس از مدتی ، تقاضای انتقالی به جبهه جنوب نمود و راهی آنجا شد.

به گواهی همرزمانش در شب آخر پیش از عملیات حال عجیبی داشت ، آرام و قرار نداشت و گویی گم کرده ای داشت .

سرانجام اسماعیل علی اکبری در تاریخ چهارم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۶  ندای حق را لبیک گفت  و با شهادت خویش مصداق عینی “عند ربهم یرزقون ” گشت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد