- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

ویژگی‌ برجسته نخستین شهید مدافع حرم گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، مصطفی منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت سالروز شهادت نخستین شهید مدافع حرم استان گیلان شهید امیررضا علیزاده اظهار داشت: ایمان و اخلاص در کار، ولایتمداری و انقلابی‌گری از جمله ویژگی‌های شاخص و مهم نخستین شهید مدافع حرم گیلان بود که وی را برجسته کرد.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید امیررضا علیزاده در دفاع از حریم اهل بیت(ع) عاشقانه سر و دست داد و چون مولایش حسین بدون سر به خاک سپرده شد افزود: ۲۷ سال از جنگ نابرابر تحمیلی می‌گذرد، دورانی که استقامت و پایداری جوانان انقلابی، ایران زمین را در تمام جهان ماندگار کرد.

منزوی برکت دوران هشت سال دفاع مقدس و عطرآگین شدن جای جای ایران اسلامی با عطر و بوی شهدا را از معجزات الهی انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: در روستا به روستا، شهر به شهر و حتی دور افتاده‌ترین نقاط این خاک اسلامی دلاور مردان و شیرزنانی بودند که جان خود را تقدیم این آب و خاک کرده‌اند.

وی جوشش خون غیرت در رگ‌های جوانان ولایتمدار گیلانی و استمرار حماسه دفاع مقدس در میدان دفاع از حریم آل‌الله را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گیل زنان و مردان ولایتمدار گیلانی با تقدیم ۸ هزار کبوتر خونین بال در دوران دفاع مقدس افتخار بزرگی را در تاریخ اسلامی ایران نصیب این استان کردند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان از تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و مجاهدت‌هایی که در آن به وقوع پیوست سخن گفت و افزود: جوانان به عنوان سرمایه این راه پشتیبانی از ولایت و دفاع از آرمان‌های انقلاب را صراط مستقیم زندگی خود قرار داده‌ و تنها راه سعادت را دفاع از مرز و بوم اسلامی می‌دانند.

منزوی گیلان را استانی که تمام خاکش بوی شهدا می‌دهد خواند و ابراز داشت: جوانان گیلانی همان‌طور که دلاورانه در زمین‌های کشاوزی به کار و تلاش می‌پردازند در لحظات حساس و بحرانی، دلاورانه به پا می‌خیزند و مانند شیرانی دلیر با غرشی سهمگین لرزه بر اندام دشمنان اسلام و انقلاب می‌اندازند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان این مرز و بوم به‌درستی دریافتند که مهم نیست از کدام نسل انقلاب باشی افزود: این روزها دروازه شهادت برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) باز است و اهل دل راهی جبهه مقاومت اسلامی می‌شوند و با صلابت و دلاوری غریبانه و خاموش، دل را راهی و جان را فدای حریم اهل‌‌بیت(ع) می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نخستین شهید مدافع حرم زینبی(س)، حال و هوای استان را دگرگون و خون غیرت را در رگ‌های جوانان ولایتمدار گیلانی به جوشش درآورد اظهار داشت: ۱۰ روز از اردیبهشت سال ۹۲ گذشته بود که استان گیلان بار دیگر حال و هوای عاشورایی به خود گرفت.

منزوی جهادی بودن، مبلغ دین، اهل مطالعه و پیشقدمی در کارهای خیر را از جمله ویژگی‌های شهید امیر رضا علیزاده خواند و گفت: این دلیر مرد در بین‌الحرمین حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) غریبانه در کشور سوریه با سر و دست بریده حماسه‌ای دیگر برای گیلان رقم زد و به جمع شقایق‌های خونین کربلایی پیوست.

وی مداح اهل بیت(ع)، خطاط، مجری، سخنران، کمک به ایتام و نیازمندان و کمک به ازدواج جوانان را از سوابق و فعالیت‌های نخستین شهید مدافع حرم گیلان اعلام کرد و بیان داشت: احترام به والدین، حفظ بیت‌المال، حسن خلق، اهتمام به تلاوت قرآن کریم و خواندن زیارت عاشورا از جمله علایق شهید علیزاده بود.

منزوی پرهیز از روزمرگی و هوشیاری در برابر نقشه‌های دشمن را از جمله مؤلفه‌هایی که مداحان اهل‌بیت(ع) باید به آن توجه داشته باشند خواند و ابراز داشت: رمز بقاء اسلام و تشیع، تبیین صحیح قیام سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار است بنابراین باید مسیر انقلاب را بشناسیم و خودمان را به سبک زندگی اسلامی نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش تسنیم نخستین شهید مدافع حرم استان گیلان، شهید امیررضا علیزاده متولد ۱۲ مهر سال ۱۳۵۵ رشت متأهل و دارای دو فرزند یک دختر و یک پسر بود؛ لیسانس علوم سیاسی، عضویت در نیروی قدس و مسئولیت اطلاعات استراتژیک و رزم از جمله سوابق این شهید گرانقدر است.

نخستین شهید مدافع حرم استان گیلان در روز ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ در سوریه و به جهت درگیری با تروریست‌های داعشی جان خود را نثار حریم اهل بیت‌(ع) کرده و به دیدار پروردگار شتافت؛ محل دفن این شهید در گلزار شهدای رودسر واقع شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ح