- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

 مراسم سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور به‌صورت تلویزیونی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل؛ [1]سرهنگ عباس حسینی امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت استاندار اسبق گیلان (تنها استاندار شهید کشور) در رشت اظهار داشت: قرار است این مراسم رد قالب یادواره تلویزیونی روز یکشنبه(۱۵ تیر) ساعت ۱۸ به‌صورت زنده از شبکه باران پخش شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به سخنران این مراسم بیان کرد: سردار نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه و همچنین خانواده شهیدان انصاری و نورانی در زمان مذکور به‌صورت اینترنتی سخنرانی می‌کنند و صحبت‌های آنها به‌طور زنده از تلویزیون برای مردم پخش می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به‌مناسبت شهادت استاندار اسبق گیلان اشاره و تصریح کرد: قرار است ساعت ۸ روز یکشنبه مرقد مطهر این شهدا گلباران شود که استاندار گیلان و برخی دیگر از مسئولان و همچنین همسر شهید انصاری از مهمانان ویژه این برنامه هستند.

حسینی با بیان اینکه مراسم گلباران مزار این دو شهید در محل تولدشان نیز انجام می‌شود خاطرنشان کرد: گلباران مزار شهید انصاری در شهرستان رودسر و شهید نورانی در شهرستان لنگرود نیز با حضور مردم ولایتمدار و مسئولان انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید انصاری تمام وقت خود را وقف اسلام و مردم کرده بود عنوان کرد: وی پیرو ولایت فقیه، اهل کمک به نیازمندان و مستضعفان و با ایمان و اخلاص بود و در همه کارهای خود به خداوند بزرگ توکل می‌کرد.

حسینی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا به‌صورت تلویزیونی منجر می‌شود تا یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود و این برنامه‌ها انعکاس کشوری دارد افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار کار ارزشمندی است و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید ضرورت دارد.

به گزارش تسنیم، شهید علی انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیر سال ۶۰ و هنگامی که در حال رفتن به‌سمت استانداری گیلان بودند به‌دست منافقان کوردل و با زبان روزه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.