- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

۴ پروژه فناورانه با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور در رشت افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل؛ [1]۴ پروژه فناورانه شامل سوله‌های استقرار شرکت‌های فناور صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مجتمع کارگاهی، تحقیقاتی و نیمه صنعتی فشتام شهرستان رشت افتتاح شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها و سوله‌های استقرار شرکت‌های فناور در مجموعه فشتام قرار گرفت.

متراژ مجموعه تحقیقاتی و نیمه صنعتی فشتام بیش از ۷ هزار مترمربع است که درحال حاضر دارای ۳۵ شرکت مستقر، ۳۲ فضای استقرار و ۲ گلخانه است که امروز ۴ پروژه فناورانه شامل سوله‌های استقرار شرکت‌های فناور در این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

متراژ کلی این سوله‌ها هزار و ۴۴۰ مترمربع است و درحال حاضر ۴ شرکت فناور در این سوله‌ها مستقر هستند که تیپ الف شامل دو عدد سالن به متراژ ۴۵۰ مترمربع و تیپ ب نیز دو عدد سالن به متراژ ۲۷۰ مترمربع است.

مجتمع نیمه صنعتی و کارگاهی فشتام از مراکز توسعه فناوری پارک علم و فناوری استان گیلان است و مجهز به ایستگاه گاز هزار مترمکعبی، تصفیه‌خانه فاضلاب، منبع آب زیرزمینی و ایستگاه پمپاژ و منبع آب هوایی و سایر بخش‌ها است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین امروز از طرح جامع شهرک علمی و فناوری استان گیلان در کیلومتر ۳ جاده رشت به قزوین بازدید به‌عمل آورد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

ساختمان ستادی طرح جامع شهرک علمی و فناوری استان گیلان شامل ساختمان اداری به مساحت ۸۸۰ مترمربع است که در ۳ طبقه درحال احداث است.

بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌همراه بازدید از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان نیز جزو دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به گیلان بود که صبح امروز انجام شد.


بین ۱۰۰ فناوری برتر ارائه شده در دانشگاه گیلان حدود ۵۰ فناوری در ۴ رسته در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان به نمایش درآمده است که شامل دستاوردهای این دانشگاه در حوزه مقابله با کرونا و دستاوردهای نوین مرکز رشد و فناوری گیلان در بخش‌های مختلف است.