- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمعه های«شهدایی» احرار ?/ کوتاه از زندگی حماسی شهید عزالدین شافعی شهرستان آستارا

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،جمعه های«شهدایی» احرار ?/ کوتاه از زندگی حماسی شهید عزالدین شافعی شهرستان آستارا

شهید عزالدین شافعی فرزند اویس از شهدای اهل سنت استان گیلان است که در دوم شهریور ماه سال ۱۳۴۱ در روستای میناباد شهرستان نمین استان اردبیل در خانواده ای مکتبی و اسلامی دیده به جهان گشود، پدر کشاورز و مادر خانه دار بود و جمعاً هفت فرزند داشتند که عزالدین فرزند پنجم و محبوب خانواده بود.

در آن سال ها به دلیل کمبود امکانات تحصیلی و نبود مدرسه در روستای مینا آباد با تصمیم پدر خانواده در فصل تحصیل به لوندویل شهرستان آستارا که از امکانات تحصیلی برخوردار بود، هجرت کردند و عزالدین تا مقطع دیپلم در لوندویل به تحصیلاتش ادامه داد.

نور شهادت در چهره این شهید بزرگوار از همان دوران کودکی نمایان بود و در کودکی ذکاوت و هوش و علاقه او به مسائل دینی و قرآنی قابل توجه بود، به طوری که قبل از آنکه پای به مدرسه بگذارد حروف الفبا و خواندن قرآن کریم را فرا گرفت و بعد از رفتن به مدرسه در کلاس درس همواره از شاگردان ممتاز بود.

حس هم دوستی ایشان نسبت به هم نوعان منجر می شد که در خانه از بچه هایی یاد کند که توانایی مالی نداشتند و آنچه در توان داشت مستمندان را یاری می کرد و در همه چیز صرفه جو بود  و به کسی آزار نمی رساند و با دورغ و حیله بیگانه بود.

دوره های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در لوندویل آستارا گذراند و بعد از اخذ مدرک دیپلم در حالی که امید خانواده بود و خودش مشتاق بود تا به دانشگاه برود، روحیه فدارکارانه و انسان دوستانه او را به سمت جبهه های حق علیه باطل کشاند و به خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی اعزام شد.

آخرین بار که که به نزد خانواده آمد عید قربان بود که سخن از شهادت به زبان آورد و پس از پایان مرخصی به جبهه بازگشت، اما این بار دیگر برگشتی در کار نبود و در بیست و دو سالگی در نهم مهر سال ۱۳۶۳ در پنجوین عراق به شهادت رسید.

پیکر پاکش در روز تاسوعای همان سال در حالی که آخرین نامه اش تازه  به دست خانواده رسیده بود تشییع شد و در گلزار شهدای روستای میناباد به خاک سپرده شد.