- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

برخورد دو قطار در محور قزوین به رشت حادثه آفرید

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1] به نقل از خبرگزاری برنا ؛ قدرت الله مهدی خانی در این باره اظهارداشت: در ساعت حدود ۲۰ چهارشنبه شب برخورد دو قطار مسافری و باری در محدوده استان قزوین حادثه آفرید.

وی افزود: قطار مسافر بری رشت به مشهد و قطار باری که از تهران به سمت شمال در حرکت بود در محدوده ایستگاه یزده رود در نزدیکی نیکویه در محدوده شهرستان تاکستان با هم برخورد کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: این برخورد خوشبختانه تلفاتی نداشته و یک دستگاه اتولانس از سوی اورژانس به محل حادثه اعزام شده تا رسیدیگی درمانی به مجروحان احتمالی را انجام دهد.

مهدیخانی تصریح کرد: دو دستگاه واگن از خط خارج و واژگون شده و در حال عزیمت به منطقه حادثه هستیم تا ابعاد حادثه بیشتر مشخص شود و بزودی اطلاعات بیشتری در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: ماموران اورژانس برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شده اند و علت حادثه نیز توسط کارشناسان بررسی شده و به اطلاع خواهد رسید.

آخرین جزئیات برخورد دو قطار در قزوین

برنا؛ میرحسن موسوی،  معاون امور مسافری راه آهن کشور در خصوص تصادف دو رام قطار با یکدیگر به خبرنگار برنا گفت: قطار مسافری رشت به مقصد مشهد مقدس به شماره ۱۵۰۷ و ۱۶۲۰ از مسیر رشت حرکت کرده اما زمان ورود به ایستگاه کوهین به خط فرعی گرفته شده و اولین دیزل این قطار با یک واگن در آن خط برخورد کرده است.

او افزود: خوشبختانه آسیب جدی وارد نشده است و همه سالن های مسافری و همه مسافران سالم و سلامت هستند.

موسوی ادامه داد: لوکوموتیو امداد به محل اعزام شده و تا دقایق دیگر وارد ایستگاه می شود که انشالله قطار را می گیرد و به سمت مشهد مقدس حرکت می کند.

او در خصوص دلیل اصلی این سانحه گفت: همانگونه مستحضرید دلیل فنی است و کمیسیون سوانح منطقه و کمیسیون عالی سوانح بررسی خواهند کرد و اطلاع رسانی خواهد شد.

 انتقال ۲۳ تن از مصدومین حادثه برخورد دو قطار در قزوین به بیمارستان

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس در رابطه با این حادثه گفت: این حادثه مصدوم جدی ندارد اما ۲۳ نفر از کسانی که در این حادثه دچار استرس و ترس و کوفتگی اندام‌ها شدند در حال انتقال به بیمارستان شهید رجایی قزوین توسط آمبولانس‌های اورژانس قزوین هستند.