- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

کم‌هزینه‌ترین ارتش دنیا بسیج است

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،سرهنگ سید اکبر قاسمی صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه بسیج منشأ خیروبرکت زیادی در کشور بوده است، اظهار کرد: بسیج مایه امنیت و آرامش مردم ما است و دشمن از بسیج ترس دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز افتخار بسیج حضور تمامی اقشار است، افزود: با تلاش بسیجیان تمدن نوین فرهنگ اسلامی شکل خواهد گرفت و ایثارگری باید الگوی جوانان ما باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه کم‌هزینه‌ترین ارتش دنیا بسیج است، گفت: بسیجیان خادم ملت هستند و در تمامی شرایط آماده خدمتگزاری هستند تا مردم در آرامش باشند.

قاسمی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از نظام و اصل انقلاب وظیفه بسیج است، افزود: حفظ و حراست از هویت و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مأموریت‌های اصلی بسیج است.

وی با اشاره به شاخص‌های افراد بسیجی، بیان کرد: بی‌بدیل بودن، مکتبی بودن، اهل بصیرت، دشمن‌شناسی و عمل به‌موقع از شاخص‌های مهمی بسیجیان است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه تفکر بسیجی امروز به خارج مرزها نیز ارسال‌شده، تصریح کرد: دفاع مردمی مردم یمن، سوریه، فلسطین، لبنان [2] و عراق نشأت گرفته از بسیج ما است و مردم‌داری بسیج به سایر کشورها به‌عنوان الگو ارسال‌شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت امروز در بسیجیان ما وجود دارد، افزود: بسیج صاحب اندیشه و همت بلند و از جنس مردم و برای مردم است و تمامی کسانی که زیر پرچم انقلاب اسلامی هستند بسیجی هستند.

وی با بیان اینکه اتحاد، همدلی و تفکر بسیجی اجازه نگاه چپ به انقلاب را نداده است، گفت: هفته بسیج امسال با شعار بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین آغازشده است و در این هفته برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه بسیج باید امید را در دل مردم زنده نگه دارد، خاطرنشان کرد: شعار هفته بسیج به این دلیل انتخاب‌شده است که با امید می‌توان در برابر تمامی مشکلات ایستادگی کرد.

قاسمی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج بیش از ۵۰۰ برنامه را پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: چهار مرحله رزمایش، مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را در سطح رشت داشتیم که سپاه در این چهار مرحله پای‌کار بوده و دست کسانی که واقعاً نیازمند بوده‌اند را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هرروز در حوزه‌های مقاومت بسیج، رزمایش کمک مؤمنانه را تا پایان هفته بسیج اجرا خواهیم کرد، بیان کرد: تعداد این بسته‌ها چهار هزار عدد خواهد بود که بین آسیب دیدگان شیوع ویروس کرونا و افراد نیازمند توزیع خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ما با توجه به محدودیت‌های ستاد کرونا طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در شهر رشت اجرا خواهیم کرد و در این طرح خانه به خانه لوازم بهداشتی را توزیع خواهیم کرد و در کنار آن مسئله تب سنجی و تست‌های اولیه کرونا را نیز انجام خواهیم داد.

قاسمی با بیان اینکه طرح ویزیت رایگان را نیز در مناطق آسیب‌پذیر رشت اجرایی می‌کنیم، افزود: پویش هشتگ #بسیج_خادم_مردم به‌صورت گسترده در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی با اشاره اینکه ۱۰ واحد مسکن محرومان در هفته بسیج افتتاح می‌شود، بیان کرد: تعداد ۱۵ پایگاه مقاومت بسیج را در مساجد شهر رشت افتتاح خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اقدامات سپاه رشت در مسئله گرانی روغن، گفت: دو انبار احتکار روغن در سطح شهر رشت شناسایی و مجموعه مربوطه پلمپ شده است و در این راستا باکسانی که بخواهند برای مردم مشکل ایجاد کنند برخورد خواهیم کرد.