- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

اتباع ایران برای سفر به آمریکا ملزم به پرداخت اوراق قرضه می شوند

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده روز دوشنبه یک فرمان جدید و موقت صادر کرد که به موجب آن اتباع ایران و شماری از کشورهای آسیایی و آفریقایی که به عنوان گردشگر یا مسافر تجاری به ایالات متحده سفر می‌کنند، ملزم هستند که اوراق قرضه ای به ارزش ۱۵ هزار دلار برای بازدید از این کشور بپردازند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این فرمان نهایی و موقت که از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، کشورهایی را در برمی گیرد که اتباع آنها دارای بالاترین میزان روادیدهای بی -۲ برای گردشگران و روادیدهای بی -۱ برای مسافران تجاری با اقامت بیش از مدت معین هستند.

دولت ترامپ اعلام کرد که هدف از این برنامه آزمایشی، آزمودن امکانپذیری جمع آوری این گونه اوراق قرضه و همچنین استفاده از این برنامه به عنوان یک بازدارنده دیپلماتیک در برابر روادیدهایی با اقامت بیش از مدت معین است.

به موجب این فرمان، علاوه بر ایران اتباع کشورهای سوریه، یمن، لائوس، بوتان و افغانستان از قاره آسیا و همچنین اتباع کشورهای جمهوری کنگو، لیبریا، سودان، چاد، آنگولا، بروندی، جیبوتی و اریتره از قاره آفریقا مشمول این فرمان جدید می‌شوند.