- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمعه های«شهدایی» احرار ?/ شهید ابراهیم پیشقدم بندر کیاشهر: ما سربازیم و باید از کشورمان دفاع کنیم

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،جمعه های«شهدایی» احرار ?/جمعه های«شهدایی» احرار ?/ شهید ابراهیم پیشقدم بندر کیاشهر: ما سربازیم و باید از کشورمان دفاع کنیم.

در سال ۱۳۳۸ دربالا کوی امام بندر کیاشهر چشم به جهان گشود دوران ابتدای خود را در دبستان دولتی بابک که هم اکنون به نام شهید بزرگوار می باشد. سپری کردودوران راهنمایی خود را در مدرسه پورداود(شهید فهمیده) کنونی سپری کرد.

در بهبوبه انقلاب فعالیت چشمگیری در مبارزه با رژیم شاهنشاهی داشت و در تظاهرات انقلاب شرکت می کرد و یکی از افرادی بود که توانسته بود بعد از حمله چماق داران به محل زندگی روحانی محل او را مخفیانه از منطقه خارج کند و جانش را نجات دهد با آمدن امام به ایران به مدت ۷ روز در بیت امام در قم بسر برد که این مسئله اثرات خیلی خوبی برای روحیه او گذاشت پس از پیروزی انقلاب از پایه گذاران وعضو اصلی کمیته انقلاب اسلامی بود وایشان برای حفظ انقلاب شبانه روز نگهبانی می داد ودر سال ۵۸ با علاقه ی که به نظام داشت وبرای حفظ مملکت وارزشهای نظام وارد ارتش شد وبعد از گذراندن دوره با دریافت درجه گروهبان دومی به جهرم منتقل شد پس از حمله عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ شهید بزرگوارهمان روز داوطلبانه به جبهه های جنگ اعزام شد وپس از یک ماه ونیم حضور در جبهه در عملیات در منطقه کورموش سرپل ذهاب به شهادت رسید وبا توجه به رشادتی که از خود در جبهه های جنگ بر جا گذاشت به درجه گروهبان یکم نایل گشت.

قسمتی از وصیت نامه شهید ابراهیم پیش قدم
خدمت پدر و مادر و خواهران گرامی. امیدوارم که حال شما خوب باشد باری پدر و مادر و خواهران گرامی اگر احوال فرزند و برادرتان را خواسته باشید بد نیستم . پدر جان من روز پنج شنبه تاریخ  ۵۹/۶/۲۵ به ماموریت میروم یعنی این نامه را که دارم می نویسم فردا می خواهم بروم.
پدرجان من در حدود یک ماه برای جنگ با عراق می روم بله ما سربازیم و باید از کشورمان دفاع کنیم اگر پدر جان شهادت نصیب من شده است . امیدوارم که هر بدی و خوبی را که از من دیدید مرا به بزرگی خود ببخشید.
پدر جان شما برا ی من زحمتهای  فراوانی کشیده اید و هرگز زحمتهای شما را فراموش نخواهم کرد دیگر نمی دانم چه بنویسم به امید اینکه بار دیگر شما را ببینم. پسرت ابراهیم.
خدمت مادر عزیزم سلام امیدوارم که حال شما خوب بوده باشد مادر جان این ماموریتی را که من می خواهم بروم حتما برای من دعا کن چون می گویند  دعای مادران پیش خداوند مورد قبول است . حال اگر از من بدی  و خوبی دیدی  مرا به بزرگی خود ببخشید. خدمت خواهران عزیز سلام امیدوارم که حال همگی شما خوب بوده باشد. خواهر تو همیشه به من می گفتی که من افتخار می کنم . برادری داشته باشم که در این راه میهن کشته شود و این مژده راهم به شما بدهم که به آرزوی خود خواهی رسید من به جایی می خواهم بروم که ۹۰% درصد احتمال کشته شدن من است
راستی می خواهم دامادشوم اما حالا قدر آن جوانان را که مرده اند می دانم.
قربان شما ابراهیم.

 

 

 نام: ابراهیم پیشقدم

نام پدر: نظرمحمد

 تاریخ تولد: ۰۴/۰۴/۱۳۳۸

تاریخ شهادت: ۱۷/۰۸/۱۳۵۹

 محل شهادت: سر پل ذهاب