- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

چوکا و ملوان به فکر اولین پیروزی در نخستین دربی گیلان

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،تیم های فوتبال چوکا تالش و ملوان بندرانزلی عصر روز یکشنبه (فردا) نهم آذرماه در هفته دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور به میزبانی تیم چوکا باید رو در روی هم قرار گیرند.

این در حالی است که هر دو تیم در هفته اول این رقابت ها برابر حریفان خود متحمل شکست شدند و برای جبران این شکست و کسب اولین پیروزی خود در رقابت های لیگ دسته اول کشور باید به مصاف هم بروند.

تیم فوتبال چوکا تالش که با شایستگی به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرد، در هفته اول این رقابت ها در یک بازی خارج از خانه با نتیجه پرگل سه بر صفر مغلوب حریف خود شد تا این دوره از رقابت ها را با شکست آغاز کند.

گرچه تیم فوتبال چوکا در دیدار برابر خیبر خرم آباد فرصت های گلزنی داشت اما در نهایت نتوانست از هیچ یک از فرصت های خود سود برده و با قبول شکست سه بر صفر، ضعیف ترین نتیجه را در بین نمایندگان گیلان در هفته اول رقابت های لیگ دسته اول کسب کند.

با این وجود کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال چوکا تالش مترصدند که در دومین دیدارشان در رقابت های فصل جاری که اولین دیدار خانگی این تیم نیز محسوب می شود، برابر تیم ملوان پیروز شود تا شکست هفته قبل را به فراموشی سپرده و از طرف دیگر در اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول به برتری برسد.

به هرحال به طور حتم تیم فوتبال چوکا تالش برای کسب هر سه امتیاز این دیدار مقابل تیم ملوان حضور خواهد یافت چون کسب نتیجه تساوی خانگی برای این تیم ارزش چندانی ندارد و به همین دلیل کادرفنی چوکا با ترکیب هجومی رو در روی تیم ملوان قرار خواهد گرفت.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز با همین تقکر و کسب پیروزی در اولین دربی گیلان رو در روی تیم فوتبال چوکا تالش قرار خواهد گرفت تا این تیم قدیمی و پرطرفدار اولین پیروزی خود در لیگ دسته اول را کسب کند.

ملوانان که در هفته اول رقابت های لیگ دسته اول میزبان تیم قشقایی شیراز بودند که به دلیل محرومیت از انجام بازی خانگی مجبور شدند در ورزشگاه شهدای نوشهر مازندران به میدان بروند و سرانجام با نتیجه یک برصفر مغلوب حربف خود شدند.

 البته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دیدار برابر قشقایی شیراز تیم برتر میدان بود و بارها صاحب موقعیت گلزنی شد اما بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت ها سود ببرند و در دقابق پایانی نیز روی یک ضدحمله دروازه این تیم باز شد تا ملوانان دست خالی به بندرانزلی بازگردند.

با این وجود تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته دو م نیز باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی حریف خود صف آرایی کند اما این دیدار در گیلان و به میزبانی چوکا در تالش انجام خواهد شد و تیم ملوان نیز با تفکر پیروزی در این دیدار حاضر خواهد شد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز به طور حتم چشم به هر سه امتیاز این بازی دوخته تا با برتری در این دیدار، نه تنها طرفداران این تیم شکست هفته اول را فراموش کنند،  از سوی دیگر آنان نیز خواهان پیروزی در اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول هستند.

این امر باعث می شود تا هر دو تیم چوکا تالش و ملوان بندرانزلی با یک ترکیب هجومی و کسب هر سه امتیاز در دربی گیلان رو در روی هم قرار گیرند که این تفکر به طور حتم بر زیبایی های این بازی خواهد افزود و فوتبال دوستان گیلانی نیز امیدوارند که این دیدار، زیبا، تماشاگرپسند و پرگل باشد.

اما نقطه تاریک اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عدم حضور تماشاگران پرشور و خونگرم هر دو تیم چوکا و ملوان در ورزشگاه است چون به دلیل شرایط کرونایی، رقابت های فوتبال در کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

به طور حتم حضور طرفداران دو تیم چوکا و ملوان در ورزشگاه،  بر زیبایی های این دربی می افزود و از سوی دیگر باعث می شد تا تیمها با حمایت و تشویق طرفداران خود،  حملات بیشتری را انجام داده و یک بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهند.

به هرحال این دربی گیلان بدون حضور تماشاگر برگزار می شود اما طرفداران این تیم و سایر علاقمندان به فوتبال در گیلان منتظرند که یک بازی زیبا را شاهد باشند و به طور حتم طرفداران هر یک از دو تیم،  فقط خواهان پیروزی تیم خود هستند.

اما تیم فوتبال شهرداری آستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور باید در هفته دوم این رقابت ها، در یک دیدار خانگی برابر تیم فجرسپاسی شیراز قرار گیرد که این دیدار عصر روز دوشنبه در آستارا برگزار می شود.

تیم فوتبال شهرداری آستارا که همانند تیم فوتبال چوکا تالش از رقابت های لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول صعود کرده، در هفته اول این رقابت ها در بوشهر برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر به نتیجه مساوی دست یافت تا اولین امتیاز خود در لیگ دسته اول را کسب کند.

این تیم با کسب تساوی خارج از خانه آن هم برابر تیم شاهین شهرداری بوشهر که از رقابت های لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده،  باعث شد تا بهترین نتیجه را در هفته اول بین نمایندگان گیلان کسب و هم اینکنیز در دومین بازی خود و برابر فجر سپاسی شیراز، برای پیروزی به میدان خواهد رفت.

به طور حتم مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال شهرداری آستارا در این دیدار خانگی با تفکر برتری برابر تیم باتجربه فجرسپاسی شیراز گام به میدان خواهند گذاشت تا اولین پیروزی خود در لیگ دسته اول را در اولین بازی خانگی خود تصاحب کنند.

از سوی دیگر تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز که در هفته اول این رقابت ها برابر حریفش به نتیجه مساوی رضایت داد، در دیدار برابر تیم شهرداری آستارا نیز برای کسب سه امتیاز به میدان خواهد رفت تا این تیم نیز اولین پیروزی خود در این مسابقات را کسب کند.

به طور حتم تیم فجرسپاسی شیراز نیز برای کسب یک امتیاز در این دیدار حضور نخواهد یافت و آنان هم به دنبال پیروزی و کسب این سه امتیاز با ارزش این بازی خارج از خانه هستند که این امر نیز بر جذابیت دیدار تیم های شهرداری آستارا و فجر سپاسی خواهد افزود.

به هرحال باید منتظر ماند و دید در هفته دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور نمایندگان گیلان چه نتایجی را کسب خواهند کرد که در این بین،  اکثر نگاه ها به دیدار تیمهای فوتبال چوکا تالش و ملوان بندرانزلی است چون این بازی اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول محسوب می شود و از سوی دیگر طرفداران شهرداری آستارا نیز، خواهان کسب اولین پیروزی تیمشان در اولین دیدار خانگی خود آن هم برابر تیم فجرسپاسی شیراز هستند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ۱۸ تیم حضور دارند که به صورت دوره ای و فت و برگشت در یک گروه با هم رقابت می کنند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.