- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

قاچاق کالا فرصتهای شغلی جوانان را از بین می برد

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،استاندار و رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان گفت : قاچاق کالا در کنار تهدیدی که برای حوزه های اقتصادی کشور فرصت‌های شغلی بویژه برای جوانان را از بین می برد.

 ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان خاطرنشان کرد: لازم است با  راهکارهای علمی، ابتکار عمل و تلاش مضاعف ، از قاچاق کالا پیشگیری کنیم.

وی بر لزوم آگاهی‌افزایی عمومی برای جلب همراهی مردم در مبارزه با قاچاق تأکید و تصریح کرد تشدید نظارت ها ، بازرسی ها و نیز ایجاد شفافیت، برای ارائه دهندگان خدمات و مردم، اطمینان خاطر ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتقاء سطح آگاهی مردم در افزایش میزان همراهی آنان را موثر ارزیابی و اضافه کرد: با استفاده از تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب باید آحاد جامعه نسبت به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب شوند.

وی ادامه داد: بایستی زمینه استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بومی، فراهم و نیازهای مردم از این طریق برطرف شود چراکه این مهم خود اقدامی عملی در مبارزه با قاچاق به شمار می آید.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مسیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار باشد، گفت: بهره برداری از سامانه ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور (TTAC) توسط دانشگاه علوم پزشکی در زمره برنامه های پیشگیرانه و اثرگذار محسوب می شود.

وی بر لزوم صیانت از اشتغال و حمایت از کالای تولید داخل به عنوان اولویت برنامه ها و تخصصی تر عمل کردن دستگاه ها تأکید و تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی با استفاده از سامانه ها و نرم افزارها می تواند با تشدید نظارت ها و ایجاد شفافیت، برای ارائه کنندگان خدمات و مردم، اطمینان خاطر ایجاد کند.

زارع،  بهبود خدمات از طریق پنجره واحد و تسریع در بررسی پرونده ها برای جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه صاحبان کالا را جزو انتظارات خود عنوان و خاطرنشان کرد: همگرایی ، تبادل تجربه و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط ، مبارزه با قاچاق را با موفقیت همراه می سازد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های رسانه ای به‌ویژه فضای مجازی افزود: اطلاع‌رسانی شایسته و گسترده از آسیب‌ها و تهدیدات قاچاق کالا در جهت آگاهی‌افزایی جامعه ، به فرآیند مبارزه با این پدیده شوم کمک می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت ارزیابی میزان عملکرد دستگاه‌ها در مسیر مبارزه با قاچاق و انجام اقدامات موثر نسبت به رفع کاستی‌ها تأکید کرد.