- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

پرویز فتاح در کردستان: همه سود بنیاد برای مستضعفان است

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1] به نقل از  روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در آیین افتتاح همزمان ۵ پروژه دامپروری کشور با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا اظهار کرد: ما بزرگ شده کردستان هستیم و اینجا، سرزمین شهدای بزرگی همچون شهید کاوه و شهید مهدی امینی و شهید کاظمی است و این استان، مردمش و شهدایی که در این سرزمین جان خود را تقدیم کردند، افتخار نظام و کشور ما هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پروژه های افتتاح شده امروز گفت: این کاری که امروز انجام شد، کار بزرگی بود و افتتاح همزمان این پروژها یک پیام داشت؛ پیام اتکا به توان داخل و اعتماد به جوانان.

وی با اشاره به تاکید بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی و دامپروری گفت: یک نگاهی وجود داشته که بعضی از سرمایه گذاران معتقد بودند نباید به دلیل حاشیه سود کم در این حوزه، در بخش دامپروری و کشاورزی، سرمایه گذاری شود ولی در مقابل، یک سوال جدی وجود دارد، اینکه آیا باید ما امنیت غذایی و غذای مردم ایران را به خارجی ها گره بزنیم و وابسته به آنهایی باشیم که حتی از واکسن و دارو به ما دریغ می کنند؟.

فتاح اضافه کرد: ورود بنیاد مستضعفان به این صنعت و سرمایه گذاری ما در این حوزه تنها با هدف کاهش وابستگی به خارج و تامین نیاز مردم بوده و از نظر ما این رفع وابستگی و تامین نیاز مردم، بزرگترین سود است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تمامی مکمل ها و خوراک دامی که امروز در این واحدها در حال تولید است، تا پیش از این، از خارج وارد می شده و ما امیدواریم به زودی علاوه بر تامین تمام نیاز کشور در این بخش، امکان صادرات این محصولات را نیز فراهم کنیم.

فتاح با بیان اینکه کردستان تمام زیرساخت های توسعه دامپروری و کشاورزی را دارد گفت: به ثمر نشستن این پروژه ها نتیجه وفاق و همدلی ما با جهاد کشاورزی، محیط زیست و تمام مدیران و مسئولان این ۴ استان بوده و با این هماهنگی، راه برای کار کردن هموار شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان بیش از ۵۰۰ هزار تن شیر در سال تولید می کند و ما تلاش می کنیم تا تولیداتمان در این بخش برای پاسخگویی به نیاز مردم بیشتر شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر مشارکت دادن مردم در این بخش گفت: ما آماده واگذاری کارها و آموزش به بخش خصوصی هستیم و تا پایان سال ۳ شرکت دیگر ما در این حوزه وارد بازار سرمایه و بورس می شوند.

فتاح با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته برای احداث این واحدها از سوی بنیاد مستضعفان گفت: برای احداث این پروژه ها نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که به نرخ امروز، ۸۰۰ میلیارد تومان است و ما این سرمایه گذاری را در حوزه کشاورزی و دامپروری بیشتر خواهیم کرد.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در آخرین تحریم های امریکا در لیست تحریم ها قرار گرفت و ترامپ بنده را نیز برای سومین بار تحریم کرد ولی نکته حائز اهمیت آن است که این تحریم ها دلیلی جز تمرکز بنیاد مستضعفان بر نقاط کلیدی و رفع وابستگی های کشور ندارد و آنها به عنوان دشمنان ما، حق داشتند ما را تحریم کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ترامپ به عنوان قاتل شهید سلیمانی، دوران سختی را خواهد داشت،گفت: امروز دیدیم ترامپ به چه فضاحتی گرفتار شده ولی قطعا انتقام سخت الهی برای خونخواهی شیهد سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس همچنان پابرجا است و آنها باید پاسخ سختی برای جنایت های خود بدهند.

فتاح با اشاره به تلاش علمی بنیاد مستضعفان برای افزایش راندمان تولید شیر و گوشت گفت: این کاری که امروز انجام شد، کاری در تراز بین المللی است و با تلاش های علمی انجام شده، امروز راندمان تولید شیر ما به ۴۲ کیلوگرم در روز رسیده و این نشان دهنده ورزیدگی جوانان و متخصصان ما در این صنعت است.

وی با بیان اینکه چرخه این صنعت در بنیاد مستضعفان تکمیل شده است گفت: ما از تولید خوراک دام، تولید شیر و گوشت تا تولید مواد لبنی را در بنیاد مستضعفان تکمیل کرده ایم و ما برای توسعه در همه این زنجیره ها بخصوص کارخانجات لبنی، برنامه های توسعه ای داریم و سرمایه گذاری های جدیدی در این حوزه خواهیم داشت.

به گفته فتاح استان کردستان ظرفیت توسعه فعالیت های دامپروری و لبنی را دارد و بنیاد مستضعفان در شرق و غرب استان کردستان امکانات سرمایه گذاری در این صنعت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: توکل بر خدا، ایمان و البته بکارگیری جوانان توانمند و انقلابی رمز موفقیت های ما است و باید در این شرایط اقتصادی، بیش از گذشته به فکر معیشت کارکنان و کارگران باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کردیم: ما صراحتا و خالصانه می گوییم همه سودهای بنیاد مستضعفان در صنایع مختلف، برای محرومان و مستضعفان هزینه خواهد شد و این سودها، صرف محرومیت زدایی می شود.

فتاح در پایان با بیان خاطره ای از دیدار جلال طالبانی و رهبر انقلاب گفت: من در دوران دفاع مقدس، ارتباط نزدیکی با مرحوم جلال طالبانی داشتم؛ بعد از سال ها و زمانی که ایشان رئیس جمهور عراق شد، در سفر به ایران، من همراه وی برای حضور در محضر رهبر انقلاب بودم؛ در آن دیدار، رهبر انقلاب، من را به عنوان یک بسیجی به آقای طالبانی معرفی کردند و در مقابل آقای طالبانی گفت که آقای فتاح، پیشمرگه کردستان است؛ لذا من افتخار می کنم مقام معظم من را یک بسیجی و جلال طالبانی من را پیشمرگه مردم کردستان خطاب کردند و امیدواریم خداوند این افتخار را تا پایان زندگی برای من نگاه دارد.