- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

توقیف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در بخش سنگر رشت

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وجود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در داخل یکی از شرکت‌های خصوصی در بخش سنگر شهرستان رشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی بخش سنگر با اقدامات صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی، محل دپوی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی و با هماهنگی قضایی به این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان اظهار داشت: در بازرسیی از محل مورد نظر یک هزار و ۸۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف و توقیف شد.

سردار ملکی با اشاره به دستگیری ۴ متهم در این رابطه و معرفی آنها به مرجع قضایی گفت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۳۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

او یادآور شد: استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به برق زیادی دارد و متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد خصوصی اقدام به فعالیت غیرقانونی می‌کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا، امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تأمین امنیت پایدار در جامعه است.

سردار ملکی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.