- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

پایتخت آمریکا از عراق و افغانستان نظامی‌تر شد

به گزارش پایگاه خبر [1]ی تحلیلی احرارگیل [1]،خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، یک هفته تا برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن دموکرات به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا باقی مانده و از هم اکنون خیابان‌های واشنگتن دی سی – پایتخت این کشور- در تسخیر نظامیانی است که شمار آنها به مراتب بیشتر از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و افغانستان است.

اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ نیروی گارد ملی در واشنگتن دی سی مستقر هستند و تا روز شنبه، تعداد آنها به دست کم ۱۰ هزار نفر می‌رسد حال آنکه در حال حاضر، حدود دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق و افغانستان حضور دارند.

حتی تا روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) که موعد تحلیف بایدن است؛ افزایش نیروهای گارد ملی تا رقم ۱۵ هزار نفر نیز پیش بینی شده است.

شب گذشته و همزمان با برگزاری جلسه استیضاح ترامپ، تصاویری از حضور این نیروها در ساختمان کنگره منتشر شد که روی زمین به خواب رفته بودند.

به گفته اداره امور تاریخی سنا، تنها در زمان جنگ جهانی دوم و آشوب‌های واشنگتن در سال ۱۹۶۸، نیروهای نظامی آمریکا شب را در کنگره سپری کردند.

پیشتر در ماه میلادی اکتبر، وزارت امنیت میهن آمریکا، از برتری جویی نژاد سفید به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی داخلی نام برده بود.

در حال حاضر، با هشدار اف بی آی، همه ۵۰ ایالت آمریکا در حال آماده‌باش هستند. این احتمال که طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، با پافشاری بر ادعای تقلب، دست به اعتراض مسلحانه بزنند؛ بسیار زیاد است.

در همین راستا، «کریستوفر وری» رئیس دایره تجسس فدرال (اف بی آی) و «کنث کوچینلی» سرپرست موقت سازمان خدمات شهروندی و مهاجرتی ایالات متحده، در آستانه برگزاری مراسم تحلیف که در روز بیستم ژانویه (یکم بهمن ماه) برگزار می‌شود؛ به فرماندهان پلیس شهرهای بزرگ آمریکا هشدار دادند که در آماده‌باش کامل بوده و اطلاعات امنیتی خود را به طور گسترده‌ای به اشتراک بگذارند.