- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید عسگر شیدیان اکبر، شهرستان لاهیجان

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛هرجمعه باشما با شهدائیم،🌹جمعه های »شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید عسگر شیدیان اکبر، شهرستان لاهیجان.

شهید عسکر شهیدیان اکبر فرزند جواد در سال ۱۳۴۱ در قریه گورندان از توابع شهرستان لاهیجان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در روستای  خود و دوره راهنمایی را در فرهنگیان (کورش سابق) به اتمام رسانید. او برای تحصیل علم از روستا تا لاهیجان را پیاده طی می کرد. اوقات فراغت را به انجام کارهای کشاورزی مشغول می گردید و پول حاصل از کارگری را صرف امور خود و خانواده اش می نمود.
پس از پایان سوم راهنمایی به استخدام ارتش در آمد و تحصیل خود را در ارتش تا سال دوم نظری ادامه داد تا این که حمله ناجوانمردانه مزدوران  صدام به سرکردگی آمریکا به ایران اسلامی شدت گرفت و او رفتن به جبهه را به ماندن در پادگان ترجیح داد و عازم جبهه شد.
شهید شهیدیان اکبر وقتی که به مرخصی می آمد تأکید زیادی بر حفظ  اسلام و فرمان بری از امام خمینی می نمود و به پدر و مادر خود می گفت: خواهر و برادرانم را به راه راست هدایت کنید، به فکر جنگ زدگان باشید و اسراف نکنید. رفتار و کردار او با اعضای خانواده بسیار خوب بود و در حل مشکلات خانه آنان را یاری می نمود و در غم و شادی آنها شریک بود. در جبهه نیز به علت کردار و رفتار خوبی که داشت به فرماندهی گروهی برگزیده شد. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۰/۰۶/۲۷ در جبهه چغالوند دعوت حق را لبیک گفت و شربت شهادت را نوشید و به لقاء الله پیوست. پیکر پاک و مطهر این شهید گرامی در زادگاهش به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.