- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جعفرزاده ایمن آبادی: کنار گذاشتن علی لاریجانی خسارت بزرگی به کشور وارد می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،اخبار حکایت از آن می کند که اگر اتفاق غیرمنتظره ای نیفتد، نامزدی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در رقابت سیاسی پیش رو گفت: هیچ کاندیدای مستقلی در هیچ کدام از جناح های سیاسی اعم از اعتدال، اصولگرا و اصلاحات به تنهایی نمی تواند شانسی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد مگر آنکه مشارکت حداقلی باشد.

وی با اشاره به لزوم ائتلاف انتخاباتی بین اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان میانه‌رو افزود: آنها زمانی می توانند شانس پیروزی پیدا کنند که روی حمایت از یک نامزد به ائتلاف برسند و علی لاریجانی تنها گزینه ای است که می تواند محل ائتلاف این سه جریان باشد.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی با اشاره به مخالفت برخی چهره های اصلاح طلب درباره کاندیدای اجاره‌ای یادآور شد: این حرف ها فقط برای امتیازگیری بیان می شود. هر روز فضا برای کاندیداتوری علی لاریجانی در حال مساعدتر شدن است و الان هم وقتی برخی اتفاقات را در حوزه های مختلف مشاهده می کنیم بیشتر به ارزش توان مدیریتی علی لاریجانی پی می بریم.

وی افزود: کنار گذاشتن علی لاریجانی خسارت بزرگی به کشور وارد می کند، او چهره شناخته شده ای در داخل کشور و عرصه بین الملل محسوب می شود. و ارتباطات خوبی با بخش های مختلف ارکان حاکمیت، حوزه، علما و دانشگاهیان دارد. علاوه بر توان اجرایی و تقنینی و تسلط بر قوانین، علی لاریجانی فهم و شناخت بالایی از اهداف انقلاب و نظام دارد بنابراین یک سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می شود.

این نماینده ادوار با بیان اینکه نامزدی علی لاریجانی بسیاری از معادلات انتخابات ریاست جمهوری را تغییر خواهد داد، توضیح داد: هر چه زمان می گذرد به نظر می رسد همه روی حمایت از علی لاریجانی به اجماع می رسند چون بقیه نامزدها وزن جمع کردن آرا را ندارند.

وی با بیان اینکه گزینه های سرشناس جریان اصلاحات تأیید صلاحیت نمی شوند، افزود: تنها کسی که این امکان را دارد آقای جهانگیری است که درباره او نیز از همین الان نمی توان به طور قطعی گفت که تأییدصلاحیت می شود یا خیر. در هر صورت اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات نیاز دارند که با وفاقی جامع تر پا به عرصه انتخابات بگذارند.

جعفرزاده درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفت: آقای عارف شاید شخصا تصمیم بگیرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما او نخست باید کارنامه افتضاح خود را در مجلس دهم پاسخگو باشد، او بلای بزرگی بر سر نیروهای اصلاح طلب در مجلس دهم آورد. به همین خاطر معتقدم به هیچ عنوان بستر برای نامزدی آقای عارف مهیا نیست.

وی درباره حاشیه‌های ایجاد شده برای علی لاریجانی توسط احمدی نژاد بیان کرد: هر کس مسئول کارهای خودش است، او برای هیچ کدام از اعضای خانواده اش رانتی ایجاده نکرده است. اگر کسی تخلفی کرده خودش باید پاسخگوی آن باشد. ضمن آنکه شرایط کشور را باید مدنظر قرار داد.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی تأکید کرد: در حال حاضر باید از داشته های انقلاب و نظام استفاده کرد، افرادی همچون علی لاریجانی از ذخایر انقلاب هستند. اینقدر سریع نباید روی اسامی در کشور خط کشیده شود. هیچ کشوری نیروهای ارزشمندش را به راحتی از دست نمی دهد.