- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

تست کرونا انگلیسی اطرافیان جان‌باخته منجیلی منفی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،در آستانه نخستین سالگشت شیوع ویروس کرونا در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از ردپای کرونای خطرناک بریتانیائی در گیلان خبر داد.

به گفته ارسلان سالاری، یک پیرزن منجیلی ۷۱ ساله براثر ابتلا به بیماری کرونا جهش‌یافته انگلیسی جان خود را از دست داد.

ازآنجاکه شیوع بیماری جهش‌یافته کرونا بسیار حائز اهمیت است و این بیماری در چند استان کشور نیز قربانی گرفته، شناسایی کانون شیوع و قرنطینه مبتلایان در دستور کار متولیان سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرنطینه ۱۲ تن از اطرافیان و بستگان بانوی منجیلی جان‌باخته از کرونا بریتانیائی خبر داده و گفت: از تمامی این افراد نمونه تست کرونا بریتانیائی گرفته‌شده و جهت بررسی به انستیتوپاستور تهران ارسال‌شده و نتیجه آن طی ۲۴ ساعت اعلام می‌شود.

اما آن‌طور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته، فعلاً تست کرونا جهش‌یافته PCR اطرافیان بانوی جان‌باخته از این ویروس بنا بر اعلام انستیتو پاستور منفی بوده است.

به گفته آبتین حیدرزاده، علاوه بر آن ۱۲ تن، تعدادی دیگر نیز از اطرافیان بانوی جان‌باخته کرونای بریتانیایی در منجیل جهت بررسی به انستیتو پاستور ارسال‌شده و منتظر نتیجه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هزینه‌بر بودن آزمون کرونا بریتانیائی خبر داده و گفته تنها تست‌هایی برای بررسی به انستیتو پاستور ارسال می‌شوند که PCR مشکوک و یا شدت بیماری در آن‌ها بسیار شدید باشد.

البته حیدرزاده خبر خوشحال‌کننده‌ای به گیلانیان داده و آن اینکه شمار افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان در سایه رعایت بیش‌ازپیش مردم نسبت به‌روزهای پیشین، کاهش‌یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد که تنها ۶۲ بیمار طی ۲۴ ساعته گذشته در بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و کل بیماران بستری ۳۲۳ تن بوده که لازم است دقت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ و افزایش پیدا کند.

ناگفته نماند ۷۷ تن از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بدحال هستند.