- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

حضور نیروهای انقلابی و جهادی در انتخابات شوراهای شهر و روستا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،یعقوب جمالی در حاشیه کارگاه آموزشی اعضای هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گیلان با تأکید بر تلاش این هیأت برای حضور نیروهای انقلابی و جهادی در انتخابات شوراهای اسلامی افزود: اصل مهم و خط قرمز ما در اجرای انتخابات، قانون است.

وی با بیان اینکه هر شهرستان ۵ عضو در هیأت اجرایی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی دارد گفت: هدف از برپایی این کارگاه آموزشی ، آموزش همه بایدها و نبایدهای انتخابات به ناظران است تا در عمل به قانون هیچ گونه کوتاهی صورت نگیرد.
دبیر اجرایی هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گیلان گفت: مسائل مربوط به انتخابات و اصل عمل به قانون، میزان و نحوه تعامل اعضای هیأت نظارت بر انتخابات با سایر دستگاهها و مراجع ذی صلاح برای گرفتن استعلام و انتخاب و معرفی افراد صالح از جمله مسائلی است که در این کارگاه به آن پرداخته می شود.
یعقوب جمالی افزود: علاوه بر این کارگاه آموزشی دو کارگاه دیگر نیز برای آموزش و آگاهی بیشتر اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برگزار خواهد شد.
میثم نعمت اللهی رئیس آموزش دبیرخانه هیأت مرکز نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی هم در این کارگاه آموزشی به آموزش مسائل مربوط به وظایف حقوقی و قانونی هیأت نظارت بر انتخابات، مسائل مربوط به تأیید صلاحیت ها، نظارت ها، بازرسی ها، عدم تأیید صلاحیت ها و رفع ابهامات وظایف قانونی ناظران پرداخت.