- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

واکنش «الخزعلی« به حمله آمریکا: ثبات در عراق با اخراج آمریکایی‌ها محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،شیخ قیس الخزعلی، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق حمله آمریکا به منطقه مرزی سوریه با عراق را که در پی آن یکی از نیروهای مقاومت این کشور به شهادت رسید، محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که شیخ خزعلی در این ارتباط منتشر کرده، آمده است: «ما هدف قرار دادن مقرهای الحشد الشعبی را که به وظیفه خود در حفاظت از مرزهای عراق با سوریه عمل می‌کند، محکوم می‌کنیم و این اقدام پست نشان می‌دهد که دولت جدید آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن و تداوم عامدانه این حملات به شکل واضح در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و به ضرر عراقی‌ها و ریخته شدن خود فرزندانشان است».

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق گفت: «ما تأکید داریم که خروج نیروهای آمریکا از عراق تنها راه تحقق ثبات در این کشور است و اداره مردم و تصمیمات سیاسی و قدرت مقاومت عراق برای تحقق این مسئله کافی است».

آمریکا بامداد امروز جمعه نیز به نیروهای عراقی در منطقه مرزی عراق با سوریه حمله هوایی انجام داد که بر اثر آن یک تن از رزمندگان مقاومت «کتائب حزب الله» به شهادت رسید (جزئیات بیشتر [2]).

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده و دولت عراق نیز در این حمله همکاری داشته است که هم وزارت دفاع و هم وزارت کشور عراق این ادعاها را تکذیب کرده‌اند.