- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

جمع آوری بیش از ۱۳۰ هزار سند در حوزه شهدای گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،سرهنگ حسین مصطفی پور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از دوران دفاع مقدس تعبیر به گنجینه کردند، گفت: بی تردید شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان و خانواده های معظم آنان گوهرهای گرانبهای این گنجینه هستند.

وی شهدا و ایثارگران را خالق فرهنگ، معارف و ارزش های دفاع مقدس دانست و افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با معارف دفاع مقدس باید به یادگاران آن دوران مراجعه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم معرفی شهدا و رزمندگان به جامعه از طریق چاپ کتاب و تولید فیلم و اجرای تئاتر و…، اظهار کرد: امروز جانبازان و آزادگان و فرماندهان دوران جنگ تاریخ زنده و گویای هشت سال دفاع مقدس هستند و نباید این تاریخ را از دست بدهیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه همه خاطرات و فداکاری ها و حماسه سازی ها و شهادت های دوران دفاع مقدس باید جمع آوری شود، اضافه کرد: وظیفه داریم نسبت به نشر جذاب و هنرمندانه معارف دفاع مقدس اقدام کنیم.

وی پیشکسوتان دفاع مقدس را تاریخ شفاهی شهدا و رزمندگان دانست و متذکر شد: با کمک پیشکسوتان جبهه و جنگ برای شهدای شاخص و فرماندهان شهید استان کتاب چاپ کردیم و تاکنون ۱۰۱ جلد کتاب درباره زندگینامه و خاطرات شهدا به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به فرصت های از دست رفته طی سال های پس از جنگ، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر آثار قابل توجهی را جمع آوری و تولید کردیم، اما بسیاری از والدین و همسران شهدا را از دست دادیم.

مصطفی پور، از جمع آوری بیش از ۱۳۰ هزار سند در حوزه شهدای استان توسط بنیاد حفظ آثار خبر داد و گفت: با کمک این آثار موفق به چاپ ۲۸۰ جلد کتاب، ۲۰ مورد نمایشنامه و فیلم نامه و ۶۵ فیلم کوتاه و نماهنگ شدیم.