- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

کشاورزی گیلان تنها نباید درکشت و تولید برنج خلاصه شود / اجرای طرح‌های هادی نباید عامل فرار جوانان از روستاها باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،سید علی آقازاده پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: یکی از اهداف مجلس یازدهم حرکت در بستر عدالت و دفاع از حقوق مردم و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به تصویب به قوانین و مصوبات در مجلس یازدهم، افزود: بررسی وضعیت تأمین مسکن شهروندان یکی از این قوانین است که دولت موظف شده به این مساله ورود جدی داشته باشد

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تصویب قانون معیشت مکلف کردن دولت به حمایت‌های مالی در راستای خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر است، اظهار کرد: تصویب قانون اقدام ملی در زمینه برجام نیز هدف رفع تحریم‌ها و ایستادگی در برابر سیاست‌های نادرست آمریکا در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آقازاده با تاکید بر ایجاد تغییرات معنادار در لایحه بودجه، با بیان اینکه این تغییرات در راستای تدوین لایحه‌ای با رویکرد ضد فساد است، اضافه کرد: گیلان استانی صنعتی و کشاورزی است که نعمت‌های خدادادی زیادی دارد که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، افزود: کشاورزی گیلان تنها نباید کشت و تولید برنج خلاصه شود بلکه باید به بازاریابی و ایجاد صنایع تبدیلی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی نیز توجه شود.

آقازاده با بیان اینکه مشکلات کار آفرینان در گیلان و سرمایه در گردش و حمایت از صادرات، مقابله با قاچاق کالا تنها منحصر به بخش تولید و کارفرمایان نیست، تصریح کرد: بخش دولتی باید در راستای سامان دهی به این حوزه‌ها تلاش مضاعف داشته باشد.

وی به نبود راهبرد مشخص در حوزه صنعت و معدن و تجارت گیلان اشاره و اضافه کرد: گیلان در حوزه محیط زیست نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند که باید بدان نگاه ویژه ای شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس به نقش رسانه در بیان دغدغه‌ها و مشکلات استان گیلان اشاره کرد و افزود: در خصوص پسماند و فاضلاب به دلیل سو مدیریت با بحران روبه رو هستیم.

اجرای طرح‌های هادی نباید عامل فرار جوانان از روستاها باشد

وی با تأکید بر اینکه مدیریت درست شهری تنها در زمانی محقق خواهد شد که به طرح تفضیلی شهرها و روستاها و مشکلات و دغدغه‌ها توجه کنیم، گفت: امروز رشت با مشکل حاشیه نشینی مواجه است که باید برای آن نیز راهکاری ارائه شود.

آقازاده با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و با بیان اینکه این موضوع غیر قابل قبول است، اظهار کرد: طرح‌های هادی باید هدایت کننده و تسهیل گر حوزه روستایی باشد نه با ایجاد مشکل زمینه فرار جوانان از روستا به شهرها و حاشیه نشینی را فراهم کنند.

آقازاده با بیان اینکه صدور سندهای کشاورزی باید ساماندهی و مشکلات مربوط به آن حل شود، ادامه داد: ساماندهی رودخانه‌ها و کانال‌ها در سطح مجموعه شهرستان‌های رشت و خمام باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به مفاسدی که در واگذاری‌های کارخانجات و واحدهای صنعتی استان گیلان وجود دارد، گفت: در طول این سال‌ها بروز این مفاسد اجحاف در حق مردم گیلان بوده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه همه درباره خیانتی که به بخش صنعت گیلان شده است مقصر هستیم، افزود: قوه قضائیه اهمال کاری کرده و بخش مدیریت دولتی هم فقط تماشاچی بود.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری نمایندگان استان گیلان در مجلس، تصریح کرد: قطعاً این موضوعات پیگیری خواهد شد و مسئولین نیز باید به دنبال احقاق حق مردم گیلان باشند.