- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

۱۴۰۰/🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید ایرج پورفتحی شهرستان ماسال

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛نوروز۱۴۰۰ را باشما با شهدائیم،🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی شهید ایرج پورفتحی شهرستان ماسال

..نوروز (تعطیلات سال ۱۴۰۰) امسال نیز همچون سال های گذشته با شما باشهدائیم؛/ همه روزه با؛ نوروز «شهدایی» احرار…
( انتشار وصیت نامه، زندگی نامه، تصاویر، خاطرات و مخاطرات شهدا، خانواده معظم شاهد،آزادگان،ایثارگران و… دوران طلایی دفاع مقدس) هر روز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

آثار شهدای والامقام خود را برای ما ارسال کنید

شهید ایرج در سال ۱۳۴۶در روستای لیپای کاسکو  توابع شهرستان ماسال چشم به جهان گشود او دوران کودکی را گذراند سپس راهی مدرسه شد و دوره  ابتدایی را با کمال موفقیت به اتمام رساند.
 سپس وارد دوره ی راهنمایی شد ایشان از نظر اخلاق و رفتار بسیار محبوب و با احترام بود. نسبت به خانواده اش بسیار مهربان بود و بیشتر مواقع در امر کشاورزی به پدر و مادر خویش کمک میکرد. به علت عدم امکان مالی نتوانست تا  کلاس سوم راهنمایی به تحصیل خود ادامه دهد. به خاطر همین مسئله برای کار به تهران رفت و در کارخانه جوراب بافی اشتغال یافت تا امرار معاش خانواده ی خویش را تامین کند.
سرانجام در سال ۶۵ به خدمت سربازی فراخوانده شد که چند صباحی از خدمت سربازی گذشته بود که در مورخه ۲۸ آذر ۱۳۶۵ در منطقه ی سومار بر اثر اثابت ترکش خمپاره به درجه شهادت نائل گشت.