- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

۱۴۰۰/🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهید محمود حاجی زاده چمتوکش، شهرستان رشت

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛نوروز۱۴۰۰ را باشما با شهدائیم/🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهید محمود حاجی زاده چمتوکش، شهرستان رشت.

..نوروز (تعطیلات سال ۱۴۰۰) امسال نیز همچون سال های گذشته با شما باشهدائیم؛/ همه روزه با؛ نوروز «شهدایی» احرار…
( انتشار وصیت نامه، زندگی نامه، تصاویر، خاطرات و مخاطرات شهدا، خانواده معظم شاهد،آزادگان،ایثارگران و… دوران طلایی دفاع مقدس) هر روز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

آثار شهدای والامقام خود را برای ما ارسال کنید

برگی از زندگی حماسی شهید محمود حاجی زاده چمتوکش

شهید محمود حاجی زاده در تاریخ ۱۳۴۰/۰۵/۱۰ در محله پیر کلاچاء شهرستان رشت دیده به جهان گشود. زمانیکه ۹ ساله بود مادرش (محترم) در سن ۳۰ سالگی بدرود حیات گفت و در سن ۱۰ سالگی نیز پدرش (محمدحسن) در سن ۳۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. سپس با توجه به اینکه در کلاس چهارم ابتدایی مشغول به تحصیل بود در سایه پر مهر و محبت مادربزرگ پدری و خانواده عموی مهربان خویش (غلامحسن) قرار گرفت.

توجه و عنایت آن عزیزان سبب شد تا شهید محمود به تحصیلات خود ادامه دهد و در خرداد ماه سال ۱۳۵۹ موفق به اخذ مدرک تحصیلی دیپلم در رشته علوم تجربی گردید. شهید بزرگوار با عنایت به اینکه برادر بزرگترش (احمد) در حال انجام خدمت مقدس سربازی بود و برادر کوچکترش (رحمت) بعنوان پرسنل کادر نیروی دریایی در جزیره خارک مشغول انجام وظیفه بود علی رغم داشتن برادر ۱۵ ساله (رحمان) و خواهر ۱۰ ساله (مریم)، دفاع از آب و خاک کشور اسلامی مان را وظیفه ملی و میهنی خود دانسته و به صورت داوطلبانه در آذر ماه سال ۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید.

شهید والامقام با حضور خود در جبهه حق علیه باطل با صلابت، اقتدار و استقامت فراموش نشدنی خود ثابت نمود همچون دیگر هم رزمان هیچگونه هراسی از نبرد با دشمنان غاصب را نداشته و در نتیجه مقاومت خود در جبهه جنگ با دشمن متجاوز سرانجام در تاریخ ۱۳۶۰/۰۵/۳۱ در منطقه عملیاتی کرخه نور از توابع شهرستان دزفول استان خوزستان بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید محمود حاجی زاده، بسیار خوش اخلاق بود و از بخل ، کینه ورزی و غیبت بسیار متنفر بود.همواره به بزرگتر از خوداحترام می گذاشت و به کوچکتر از خود نیز هرگز بی اعتنایی نمی کرد. در رویارویی با معضلات و مشکلات بسیار صبور بود و در تصمیمات خود عجول نبود.
وبه دوستی با افراد صالح بسیار اهمیت می داد و از افراد ناصالح فاصله می گرفت.او هرگز با کسی برخورد تند و زننده نداشت و ملاطفت در رفتار را بسیار دوست می داشت وغالبا اوقات فراغت خود را به ورزش اختصاص می داد. روحش شاد و راهش پررهرو باد.