- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

۱۴۰۰/ 🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهیدعباس امجدی بلگوری، شهرستان صومعه سرا

گروه ایثارو مقاومت پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]؛نوروز۱۴۰۰ را باشما با شهدائیم/ 🌹نوروز «شهدایی» احرار/ برگی از زندگی حماسی شهیدعباس امجدی بلگوری، شهرستان صومعه سرا.

..نوروز (تعطیلات سال ۱۴۰۰) امسال نیز همچون سال های گذشته با شما باشهدائیم؛/ همه روزه با؛ نوروز «شهدایی» احرار…
( انتشار وصیت نامه، زندگی نامه، تصاویر، خاطرات و مخاطرات شهدا، خانواده معظم شاهد،آزادگان،ایثارگران و… دوران طلایی دفاع مقدس) هر روز تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

آثار خود و نیز شهدای والامقام خود را برای ما ارسال کنید.

شـهـیـد نـیـروی زمـیـنـی ارتـش

اطلاعات کامل شهید پرینت مشخصات
نام
عباس
نام خانوادگی
امجدی بلگوری
نام پدر
یعقوب
سن هنگام شهادت
۱۹ سال
تاریخ تولد
۱۳۴۵/۱۲/۲۰
تاریخ شهادت
۱۳۶۴/۱۲/۲۶
استان
گیلان
شهر
صومعه سرا
مزار
بلگوربالا
وظیفه/کادر
وظیفه

زندگی نامه شهید عباس امجدی بلگوری

    شهید عباس امجدی، در تاریخ، ۱۳۴۵/۱۲/۲۰ در روستای بلگور، در خانواده ای روستایی و کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود؛ از هفت سالگی شروع به تحصیل نمود و به علت فقر مالی نتوانست بیشتر از دوم راهنمایی ادامه دهد و از آن به بعد در امر کشاورزی به پدر و مادرش کمک می کرد.
او در بسیج محل، برای دفاع از انقلاب، به مدت ۲ سال فعالیت کرد، سپس وارد سپاه پاسداران شد و به صورت قرار دادی مدت ۲ سال ۵ ماه (نانوا) شروع به کار نمود و پس از آن در کسما، در یک نانوایی کار می کرد، سپس برای انجام خدمت مقدس سربازی وارد ارتش شد و دوره آموزشی خود را در بیرجند گذرانید و به مناطق جنگی اعزام گردید.
    پس از ۴۵ روز مبارزه با دشمن دژخیم، در مورخه، ۱۳۶۴/۱۲/۲۴ در منطقه عملیاتی سومار، بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به زیر گوشش، به شهادت رسید.
یادش گرامی باد و راهش پر رهرو باد