- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

۵ عضو شورای شهر پرند به زندان معرفی شدند/ دستگیری عضو متواری در رشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم درخصوص اجرای احکام قطعی پنج عضو شورای اسلامی شهر جدید پرند و دستگیری آخرین فرد متواری این پرونده اظهار کرد: همانطور که قبلا اعلام شده بود این پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جدید پرند که برای آن‌ها به اتهام فساد مالی پرونده قضایی تشکیل شده بود و رسیدگی‌های لازم در این چند مدت انجام و نهایتا در محاکم بدوی و تجدید نظر برای هر یک از این افراد، اقدام قضایی قطعی و لازم‌الاجرا صادر شد.

وی در ادامه گفت: یکی از این متهمان به ۱۸ ماه و چهار نفر دیگر به ۵ سال حبس، جریمه نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

دادستان رباط کریم اضافه کرد: بعد از این‌که احکام قطعی و لازم‌الاجرا در محاکم قضایی ثبت شد، برای آن‌ها احضاریه ارسال و اخطار لازم صادر شد که طبق قانون، ظرف مدت پنج روز خود را به دادستانی جهت اجرای حکم معرفی کنند ولی متاسفانه بعد از ابلاغ مراجعتی نداشتند و به همین جهت حکم جلب آن‌ها از طریق مراجع انتظامی صادر شد.

علیش‌پور  ادامه داد: نیروی انتظامی برای دستگیری آن‌ها به نشانی‌های متهمان که در پرونده اعلام شده بود مراجعه کردند اما هر پنج نفر در نشانی‌های قید شده در پرونده حضور نداشته و در جایی دیگر مخفی و متواری شده بودند که به همین خاطر از طریق مراجع اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) نسبت به شناسایی مخفیگاه آن‌ها اقدام شد و پس از کشف محل اختفای آن‌ها، با حکم جلب به دادستانی و نهایتاً  برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.

وی در خصوص دستگیری آخرین فرد متواری که به تازگی دستگیر شده است، تصریح کرد: آخرین فرد متهم این پرونده شخصی بود که در شهر رشت استان گیلان مخفی شده بود که با دادن نیابت قضایی به شهرستان رشت، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و پلیس اطلاعات و امنیت در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگیر و برای اجرای حکم به زندان معرفی شد.

دادستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: هر پنج نفری که مرتکب فساد و پرونده آن‌ها تشکیل و تکمیل شده بود در حال حاضر در ندامتگاه تهران بزرگ در حال گذراندن محکومیت خود هستند.