- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال ۱۴۰۰ اعلام شد+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]،حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت چای بهاره در استان‌های شمالی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: کاشت چای یکی از شغل‌های پردرآمد مردم استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران بوده و این محصول استراتژیک در‌فصل‌های بهاره، زمستانه و پاییزه کاشت و برداشت می‌شود.

وی از تعیین قیمت تضمینی خرید چای در کشور خبر داد و گفت: طبق دستور العمل اعلام شده قیمت برگ سبز درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و برگ سبز درجه دو نیز با قیمت چهار هزار و ۷۸۱ تومان قیمت گذاری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص عقد قرار با کارخانجات چای کشور افزود: یکی از اهداف سازمان چای حمایت از چایکار در مواقع حساس بوده و بر همین اساس تمهیدات لازم در خصوص ساماندهی ناظران و عقد قرار داد با کارخانجات چایسازی را در دستور کار سازمان چای قرار گرفته است.

جهانساز با اذعان به اینکه آمادگی کافی جهت اعزام و حضور کارشناسان در مراکز خرید برگ سبز چای وجود دارد، تصریح کرد: بعد از اعلام قیمت تضمینی چای کارخانجات چایسازی نیز می‌توانند به بخش حقوقی سازمان چای نسبت به عقد قرار داد برای خرید برگ سبز چای اقدام کنند.