- پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل - https://ahrargil.ir -

سفره عارف از اصلاحات جدا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی احرارگیل [1]، اصلاح طلبان مکانیزم انتخاباتی خود را به ریاست بهزاد نبوی راه انداختند و بنا را هم بر آن گذاشتند تا اعلام نظر شورای نگهبان راجع به تأییدصلاحیت نامزدها هیچ رایزنی درباره مصادیق نکنند. بر این اساس همه احزاب اصلاح طلب به تکاپو افتادند تا چهره نزدیک به خود را وارد صحنه کنند اما خود به خوبی می دانند که از میان صف بلند نامزدهای اصلاح طلب، تنها عارف، جهانگیری، ظریف و سیدحسن خمینی امکان طرح نام شان در جامعه وجود دارد و مردم آنها را می شناسند؛ پس سایر گزینه ها سیاه لشکر هستند.

در این میان تنها محمدرضا عارف می تواند قریب به یقین بگوید کارت ورود به صحنه انتخابات را از شورای نگهبان دریافت خواهد کرد. محمدجواد ظریف که قطعا گفته است نمی آید و اصلاح طلبان از او قطع امید کردند، درباره سیدحسن خمینی و جهانگیری نیز تردیدهای قوی نسبت به تأییدصلاحیت شدن شان وجود دارد. پس عارف به جای آنکه برای مورد اجماع قرار گرفتن از جانب اصلاح طلب خود را نیازمند لابی گری و چانه زنی بداند، با اعتماد به نفس بالا فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است و نیازی هم نمی بیند که از کسی اجازه بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری فارس، حرکت نرم عارف توسط اصلاح‌طلبان آغاز شده و او بی توجه به آنچه تندروهای این جریان و رئیس دولت اصلاحات دنبال می کند، مسیر متفاوت‌تری را آغاز کرده است. عارف سال ۹۲ که در پی نامه رئیس دولت اصلاحات، با دلخوری از کرسی یازدهم ریاست جمهوری دست شسته بود حالا دیگر می خواهد به عنوان نامزد پیشرو عمل کند که سایرین ناچار به پیروی شوند. در واقع این رویکرد جدیدی از سوی محمدرضا عارف است که می خواهد نهاد اجماع ساز را به دنبال خود بکشاند نه آنکه این نهاد محترمانه در دقیقه ۹۰ زمینه خانه نشینی او را فراهم آورد.

بنیاد امید ایرانیان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد فعالیت‌های انتخاباتی خود را در برخی از استان‌های کشور آغاز کرده و ستادهایی را راه‌اندازی کرده است و این نشان می‌دهد معاون اول دولت اصلاحات این بار عزم جدی‌تری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد و حاضر نیست این شانس را در روز آخر به کس دیگری پیش کش کند.